Monster Assault v herní edici Modern Warfare 2

Během oslavy 3 let mojí sbírky jsem otevřel pro mě aktuálně nejcennější plechovku ze všech 1750 kousků, což jste mohli vidět ve včerejším videu. Jedná se o limitovanou herní edici oblíbeného colovo-višňovo-citrónovo-bůhvíco Monsteru Assault, která vznikla v září 2009 jako doprovodný merchandise a zároveň produkt se soutěží k tenkrát nové hře Call of Duty: Modern Warfare 2. Web kdysi ještě neexistoval, a tak si jej představíme dnes.
Chuťově naprosto normální Monster Assault má své kouzlo v samotné plechovce. Stejně jako jsou oblíbené plechovky s Kenem Blockem, i tato má své kouzlo nejen v postavě na plechovce. Nachází se na ní voják ze střílečky Modern Warfare 2, nechybí ani loga hry a samotného vývojářského studia a místo klasického Monster příběhu jsou zde zapsány informace o hře a jejím spojením právě s Monster Energy na této jedinečné plechovce:
„Přichází další evoluce v hraní… Modern Warfare 2! Pokud jste už někdy hráli Call of Duty, tak víte o čem mluvíme. Studio Infinity Ward nám poslalo pokročilou vývojářskou kopii MW2 a my byli ze hry tak nadšení, že jsme se ji rozhodli umístit na naší plechovku. Vzali jsme Monster Assault a upravili ji tak, aby mohla úspěšně čelit mnoha tvářím moderní války“ (Modern Warfare = moderní válka).
A tak před 3 roky, vlastně ještě pár týdnů předtím, než jsem začal sbírat, vznikla plechovka, jejíž získání pro mě bylo dlouhou dobu tím nejdůležitějším. Podařilo se mi to až ve chvíli, kdy byl obsah přes rok prošlý a dokonce až po jejich následnících – tím jsou ve videu taktéž zmíněné Monstery v US Army edicích. A ona zmiňovaná chyba ve videu? Dick Kramer není voják na plechovce, nýbrž slavný americký kreslíř, kreslící vojenské věci.
Video: Jake Energy Drinks slaví 3 roky a 1750 plechů

Ve středu 7. listopadu 2012 oslavil šéfredaktor Jake 3 roky své sbírky a to samé odpoledne si dojel pro plechovku číslo 1750! Pokud by měl někdo pocit, že je to závratné tempo, tak třeba zrovna včera se někdo na FB chlubil oslavu tisícovky získané za pouhých 350 dní Já osobně tempo nijak neřeším, prostě sbírám tak, jak to všechno přijde pod ruku. Příběh o tom, jak jsem začal sbírat je známý, případně ho naleznete zde.
Dnes tu totiž nejsme kvůli starému příběhu, ale kvůli zcela novým událostem. Moje sbírka slavila a já si na tuto příležitost schoval nedávno získaný a pro mě nehorázně cenný plech, o kterém vám teď nic neprozradím, jelikož budete mít o důvod víc, proč se mrknout na video, během něhož bude tenhle kousek představen, otevřen a ochutnán. Video doprovází pohled na celou sbírku, věcné informace i odhalení mých dalších „videoplánů“.
Celý můj pokus s kamerou je tak trochu reakcí na hromadu vlogerů, jenž se během svých zcela vážně braných pokusů dopouští řady dost velkých věcných chyb. Na jednu stranu jsem pochopil, že i tady existuje tréma a člověk zapomene co má předem rozmyšlené nebo si nemůže vzpomenout na důležitou informaci. Ve videu je také pár záměrných chyb, zítra je odhalím, no mezitím je můžete zkusit odhalit sami a napsat do komentáře.
Chyby totiž dělá každý a já to díky svému videopokusu částečně pochopil. Přestože pořád u vlogerů existuje celá řada nepochopitelných chyb, FB stránka Energy Vlogers již neexistuje, čehož si zatím ani nikdo nevšiml. Nebyl na to čas, a tak doufám, že se vlogeři pokusí zlepšit v tom, o čem informují. Zavádějící informace jsou totiž horší než žádné informace. No nic, jdu dál slavit a vzkazuji: Nebojte se, Energy-Drinks.cz nekončí ;)
ok.- blueberry - borůvkové potěšení se super vzhledem

Značku energetických nápojů ok.– mám rád v podstatě od té doby, co jsem je objevil. Nevýhoda je ta, že se jedná o privátní značku ze Švýcarska, pod kterou se s obdobným jednoduchým designem prodává celá řada výrobků jako pivo, brambůrky, špagety nebo dokonce sim karta společnosti ok.– mobile. Cesta z těchto končin tak není jednoduchá, i když právě míří do Německa a neskrývají chuť přijít také do České republiky.
ok.– blueberry s borůvkovou příchutí je označovaný jako zimní edice a doplňuje již vyráběné verze classic, light, exotic, mango, strawberry-kiwi, banana-cherimoya a dřívější speciální ananasové edici pineapple. Většina z nich se prodává v 250ml plechovce, některé ve 355ml a samotný classic také v půllitru. Široká nabídka chutí je pro menší privátní značku celkem neobvyklá, ambice o rozšíření do dalších krámů je tak celkem pochopitelná.
A důvodů je mnohem víc – energetické nápoje ok.– totiž chutnají víc než dobře i přes jejich nižší cenu. Pil jsem již dříve všechny jejich verze a zůstal jsem překvapen co dobrého mi to brácha ze Švýcarska přivezl. Výborné, zajímavé a především neobvyklé byly v podstatě všechny, k pití byla i verze bez cukru. No a o tom suprovým designu, který nikdo nekazí jako třeba u Schwarze dose ani nemluvě. Jak já se těším na blueberry…
Schwarze Dose končí, nahradí jej nový 28 Black

Král je mrtev, ať žije král! Tak takhle legendární hláška se tentokrát zřejmě hodit nebude. Dnes již legendární prémiový drink Schwarze Dose v nádherné jednoduché a uhlazené černé plechovce totiž mizí z povrchu zemského a spolu s ním také jeho královský bratr v bílém jménem Weisse Dose. S trochou nadsázky se tak dá opravdu říci, že král je mrtev. Má sice svou náhradu, ale o té ono slavné „Ať žije král!“ řekne asi málokdo.
Spíš by se hodila hláška „I bílá je teď černá!“ i když to zní jak reklama na prací prášek. Král má totiž nástupce ve značce, která již nějakou tu dobu existuje a to 28 Black, jenž se prodává na trzích mimo německy hovořící země, kde se předpokládá, že nebudou rozumět názvům Schwarze (černá) a Weisse dose (bílá plechovka). Po letech zřejmě došlo ke zhodnocení situace a rozhodnutí sjednotit vše pod jednu celosvětovou značku.
To by nebylo tolik na škodu, kdyby zůstali u původního designu používaného s nápisem 28 Black už dřív. Jenže místo toho se objevil design nový. Logo a nápis jsou nyní větší a přesunují se do horní poloviny plechovky. Pořád vypadá zajímavě, ale původní verze je prostě lepší. A proč je nyní i bílá černá? To proto, že se bílá plechovka jmenuje 28 Black Sugafree místo očekávaného 28 White. Drink chutná pořád stejně, ale král je opravdu mrtev.
3 nové Mask Sensation ve stylu edicí od Red Bullu

Celkem známá německá značka energy drinku MASK, na kterou mám ale dost pech a zatím jsem ji v obchodě neviděl, i když jsem v Německu celkem často, se rozhodla rozšířit portfólio svých příchutí. K již zavedeným verzím Classic, Fruit, Cola a Coffee, nepočítaje dvojici alkoholických mixů s vodkou, se již brzy přidá rovnou trojice ochucených MASKů, jejichž vzhled se dost liší od těch původních a sveze se na vlně edicí od Red Bullu.
Novinky nesou společný podtitul Sensation a k edicím od světové jedničky se dost přiblíží nejen vzhledem, ale také samotnými chutěmi. Celá série Sensation má však společné i to, že drinky obsahují přídavek 3 základních aminokyselin. Barvy plechovek jsou zvoleny podle barvy ovoce nacházejícího uvnitř, jen Lime je bílý. Jen ona barva a název ovoce odlišují všechny tři nové Masky od sebe, přesně ve stylu Red Bull Red/Blue/Silver Edition.
Nevíme, jestli se MASK nechal inspirovat, důležité je, že to alespoň od pohledu funguje a plechy vypadají skvěle. Černý Mask Sensation Acai obsahuje mix původní receptury s bobulemi brazilské rostliny Acai pro silný efekt. Fialový Mask Sensation Berry je smíchán s lesnímy plody s cílem zlepšit sportovní výkony či zlepšit odpočinek a bílý Mask Sensation Lime zase s limetkou pro osvěžení. Sbírka i mé chuťové buňky už se na ně dost těší!
3. kolo MegaSoutěže se Sharkem - Tipovačka

Konečně je za námi i 2. kolo našeho MegaSoutěžení se Sharkem, za které můžete děkovat nejen webu Energy-Drinks.cz, ale především sponzorovi celé soutěže a distributorovi energetického nápoje Shark Stimulation v ČR, společnosti Olimpex! Jsme téměř uprostřed celého měsíc trvajícího soutěžení, za pár vteřin se dozvíte, jestli jste konečně něco vyhráli a když ne, budete se moci zapojit do 3. kola, jenž bude o něco jednodušší než kolo druhé.
Rozhodnutí o vítězích 2. kola nebylo vůbec jednoduché. Oproti minulému kvízu, kdy se zúčastnilo přes 100 soutěžících, se do návrhu designu plechovky Shark energy drinku, popř. také nové chutě, pustilo něco málo přes 40 z vás. Jake pak vytvořil užší semifinálový výběr 10 návrhů, do samotného finále, ve kterém už rozhodovala kompletní porota včetně zastoupení společnosti Olimpex, postoupilo jen 7 z nich. A začalo peklo.
Porota totiž neměla rozhodování vůbec jednoduché, každý finálový návrh měl co do sebe a jak se později ukázalo, jednotliví členové poroty, ve složení admin Jake, grafik Martin a zastoupení společnosti Olimpex, měli zcela odlišné názory a misky vah se přesouvaly sem a tam. U jednoho jasný vítěz byl u druhého naopak jemný outsider, celkově však bylo finále dost vyrovnané a po dlouhých debatách jsme získali následující pořadí:
Gratulujeme všem vítězům, během dnešního dne jim dorazí email s požadavkem na zaslání doručovací adresy. Výhry samozřejmě získávají dle pravidel zapsaných v průvodním článku k celé soutěži. Zároveň děkujeme všem poraženým za návrhy a zařazujeme je do závěrečného slosování. Nejen je, ale také všechny ostatní zveme ke 3. soutěžnímu kolu, jehož zadání je jednoduché a váže se k celým oslavám příchodu 250 000 návštěvy.
3. kolo běží do neděle 11.listopadu 23:59. Zapojit se můžete jednoduchým vyplněním následujícího formuláře. Musíte si tipnout, kdy na náš web dorazí návštěvník číslo 250 000 a to jak datum, tak čas. Vyhrává nejpřesnější tip, ať už mu do skutečného času bude pár minut chybět nebo přebývat. Stejně tak se budou rozdávat i ceny na 2. – 5. místě v pořadí. Rozlišovací otázka je pouze pro případ, že by se sešly dva stejné tipy.
P.S.: Na Shark-Energy.cz si můžete kdykoli zakoupit plato Shark Stimulation za 400Kč a poštou zdarma!
Rockstar XDurance Orange - Taková lepší Fanta

Tuhle suprovou novinku na trhu jste už určitě zaznamenali. V prvních dnech ji sehnali jen jedinci s potřebnou dávkou štěstí, no dnes už by to neměl být žádný problém, i když pořád nemusíte uspět hned v prvním krámě. Takže už možná víte jak chutná, přesto mi to nedá a musím navázat na původní článek „Není Orange jako Orange. Evropský Rockstar je lepší!“ napsaný v době, kdy jsme očekávali příchod polského Recovery Orange.
Tehdy nejhůře dopadl původní americký Recovery Orange, což se dalo čekat, když nemá bublinky. Ty naopak získala evropská verze prodávaná v Polsku, Španělsku a Řecku a hned to bylo lepší. Ještě lépe pak podle mě chutnal Orange, který utekl ze série Recovery do v Británii vzniklé řady XDurance. Jenže to byla PET láhev, XDurance Orange se dostal do plechovky až před pár dny – pro ČR, SR a Velkou Británii. Očekávání bylo veliké.
Při cestě původního modrého XDurance z Anglie se chuť mírně zhoršila, bál jsem se toho samého i u Orange. Nutno říct, že oprávněně. Jakoby by si mysleli, že chceme méně sladké nápoje, československá verze chutná mírně vodověji. Stejně to prý dopadlo při přechodu z plastu do plechu také v Anglii, takže se nemůžeme čílit. A proč taky, pořád chutná skvěle, i když je to vlastně jen taková lepší Fanta. Nebo vlastně Mirinda, to je fuk
Adrenalin mění design, je mnohem jednodušší

Adrenalin patří mezi takové ty klasiky, které má doma snad úplně každý sběratel. Minimálně 250ml plechovka se totiž shání celkem lehce a u nějakého toho obchodníka na něj narazí dřív nebo později všichni. Objevuje se ve velkoobchodech, přesto se lépe hledá, jak už je zvykem, ve vietnamských večerkách a minimarketech. To s půllitrem, tedy verzí Adrenalin XXL už je to horší. Pokud ještě nemáte, pospěšte si, přijde totiž změna vzhledu.
Nové půllitrové ochucené Adrenaliny Sour Cherry a Green Apple nastolily nový trend v designu této maďarské značky. Po pár dnech se objevila také klasická 250ka a vše je jasné – Adrenalin se rozhodl jít cestou výrazně zjednodušeného designu, když se původně šikmé nápisy tak nějak narovnaly a zároveň zmizely veškeré adrenalinové obrázky. Tuhle změnu čeká i nedávno změněný light, půllitr XXL a malý KID. A mě se vůbec nelíbí…
Photo by Werner Energy Drink Collection, thanks.
Burn Collector - Speciální umělecká edice pro sběratele

Tak tohle je fakt nádhera! Na internetu se dnes objevil obrázek nového Burnu z Francie a od té chvíle z něj nemůžu spustit oči. Francouzskému umělci, jenž si říká Nasty, už totiž s trochou nadsázky přestaly stačit ulice, zdi a další místa, která za svou povedenou kariéru „poupravil“ k obrazu svému a tak si vzal na paškál právě plechovku velkého Burnu. Omrkněte sami, jaký je to povedený plech a vlastně i přenosný kus umění:
Burn Energy Drink Collector je doslova sběratelskou edicí a navazuje na stejně tak povedený Burn Winter X-Games a dvojici Burnů Colette. V 485ml z obou stran vyšperkované plechovce s twist otevíráním se skrývá klasický Burn Intense. Špatná zpráva? Je určen pouze pro Francouzský trh. Spolupráce Burnu s Nastym však vypadá více než povedeně a nám nezbývá, než se opět začít shánět po nádherném plechu z Francie.
Cannabis v ČR - Albert Hypermarket a čerpací stanice

S Cannabis Energy Drinkem jsme to měli docela ráz na ráz. Z Holandska k nám dorazily plechovky na test, ve kterém jsme jej označili za jasnou volbu pro novinku na trhu. Trvalo to půl roku a měli jsme potvrzené informace o tom, že konopný Cannabis obohatí také český trh. Mělo to jedinou chybu – nemohli jsme vám říct, kam si pro něj zajít. Ptali jste se často a my neměli jak odpovědět. A čtěte dál i pokud jste to už zaznamenali na FB.
Jak prozrazuje fotka od Tomáše Kůty, Cannabis Energy Drink dorazil do prodejen Albert Hypermarket za cenu 24,90 Kč. Tahle jasná nabídka neplatí pro supermarkety, ale opravdu jen pro větší hypermarkety, kam Cannabis dorazil právě v těchto dnech. Ve stejnou chvíli se vydal také do Lekkerlandu, společnosti zásobující většinu čerpacích stanic v ČR, takže pokud nemáte po ruce HyperAlbert, tak doufejte ve schopnost vaší blízké benzínky.
Glontz - Kulky z Rumunska útočí nezvyklými chutěmi

Dnešní nadpis může znít trochu podivně, no značka energy drinku Glontz znamená v překladu z domácí rumunštiny opravdu slovo kulka, myšleno jako náboj do pistole. Přesně ten totiž nalezneme na trojici základních Glontzů, na ochucených verzích je zase pohled skrz mířidlo. Pokud vás Glontz z testů zaujme, budete si jej muset sehnat v Rumunsku nebo Moldavsku. Je to celkem novinka, na trh vyrazila rovnou s 5 chutěmi!
Glontz Classic – Tahle mladá značka se chlubí tím, že má u každého kousku něco, co zatím v Rumunsku neznají. U Classica jde především o UV zpracování povrchu, takže skvěle svítí v klubech a na diskotékách s UV osvětlením. Je to docela bomba, jen jsem to nemohl vyfotit. A chuť? Příjemné tutti-frutti doplněné o to něco navíc, akorát sycené, nepřeslazené. Opravdu klasika, kterou si dáte znovu i když už jich máte dost. Známka: 2-
Glontz Xtreme – Prý jediný drink na tamním trhu s obsahem guarany a l-carnitinu slibuje něco jiného, extrémního. Vlastně jde o to, že vám díky možná až přehnanému sycení doslova vybouchne v ústech, kvůli čemuž nemáte šanci pořádně si vychutnat jinak celkem povedenou akorát sladkou chuť s brusinkami někde tam vzadu, jenž je lepší než u klasiku. Jenže právě ona výbušnost to všechno kazí, což je sakra škoda. Známka: 2
Glontz Nox – Využívajíc sladidla sukralóza je Nox vlastně verze bez cukru, i když nechutná po umělých sladidlech. Tohle nízkokalorické sladidlo se zkouší napříč Evropou a zatím jsem nepil energiťák, ve kterém by to chuťově fungovalo. Nox není výjimkou, slabá vodová chuť nepřekvapí. V zahraničních testech exceloval, já nechápu. Je totiž dost podobný Kamikaze Light – růžovému vodovému nic. Tohle radši ne. Známka: 4-
Glontz Goji Mix – Opět zajímavá a asi taky zbytečně vodová chuť přichází i v kombinaci s bobulovitým ovocem Goji, česky Kustovnicí, pocházející z okolí Tibetu. Zajímavá vůně je doprovázena ještě zajímavější příchuť bez znaků klasických energiťáků na pozadí. Goji je ve skutečnosti dost jemné, v Glontzu chutná jako mix pomerančů a mandarinek. Blíž to popsat neumím, pro svou zajímavost si jej ale rád dám znovu. Známka: 2
Glontz Acai Mix – Také poslední Glontz trpí na něco, co Rumuni ještě nezažili. Exotická chuť Acai lze popsat jen těžko, to prostě musíte zkusit. Je to takový mix různého bobulovitého ovoce s lehkou pachutí vzadu. Po vůni je dokonce cítit čokoláda. Acai Mix je dost podobný jiným ED s tímto ovocem. Glontz je však zbytečně sladký, je po něm žízeň, přesycený a rádoby čajovitý. Je to dost škoda, protože má velký potenciál. Známka: 3
Candy Store chystá novinky, tentokrát z řad Rockstaru

Nebude trvat dlouho a opět většině z nás nezbude, než opět zabrouzdat do pražské prodejny Candy Store v ulici Na rybníčku, jen kousek od náměstí I.P. Pavlova, nebo rovnou na e-shop, odkud se nejen energetické nápoje z USA dají také celkem lehce objednat. Bude tomu tak proto, že po opravdu krátké pauze dorazí další novinky. K celé řadě Monsterů konečně přibude také širší nabídka od konkurenčního Rockstar Energy Drinku.
Podle oficiálních informací by v pátek později odpoledne měl dorazit Rockstar Recovery Orange, XDurance, trojice Roastedů Mocha, Latte a Light Vanilla. Návrat do nabídky pak zažije delší dobu vyprodaný IceD. Recovery je „nesyceným otcem“ našeho povedeného XDurance Orange, bílý XDurance naopak derivátem modrého originálu pro USA, když při cestě přes moře ztratil cukry a nabral umělá sladidla. Všechny plechy mají obsah v USA klasických 473ml, až na kávové Roastedy, jenž mají ve stejně velké plechovce obsah snížený na 443ml, tak jako Monster Javy, kterým kávičky od Rockstaru zdatně sekundují.
Aktualizace 2.11, 15:30: Oproti původním plánům dorazil ještě Rockstar Perfectberry 355ml, což je taková verze bez cukru určená pro ženy, ale neurazí ani muže. Jeho cenu bohužel aktuálně neznám. Roastedy jsou za 105 Kč, zbylé novinky Recovery Orange, XDurance a navrátivší IceD, Relax a Recovery Grape mají cenu 95 Kč.
2. kolo MegaSoutěže se Sharkem - Navrhni svůj plech

1. kolo naší MegaSoutěže se Sharkem oslavující hodně rychle se blížící příchod návštěvy číslo 250 000 je úspěšně za námi a tak nám nezbývá, než vyhlásit vítěze a spustit kolo další. Vědomostního kvízu se zúčastnilo přes neuvěřitelných 100 soutěžících, správné odpovědi na všech deset otázek zaslalo 45 z vás. Vyhrát mohlo jen 5 soutěžících, zcela náhodné losování z random.org vyneslo výhru číslům 6, 36, 3, 22 a 39, Gratulujeme!
Vítězové si přesně v tomto pořadí rozeberou výhry uvedené v průvodním článku k celé soutěži. Během dnešního dne jim na emailovou adresu uvedenou ve formuláři dorazí důležitá zpráva, na kterou je potřeba odpovědět. Ti co dnes nevyhráli nemusí zoufat! Za prvé jste se díky účasti dostali do závěrečného slosování za druhé budou ještě 3 klasická soutěžní kola plná rozdílných úkolů využívajících odlišné schopnosti. 2. kolo navíc začíná právě teď!
Úkol 2. kola: Navrhněte svůj vlastní design plechovky Shark! Je jedno, jestli ji namalujete ručně nebo v grafickém programu, hodnotí se především nápad a inovace. Podmínky? Energiťák se pořád musí jmenovat Shark, měl by si brát co nejméně z původního vzhledu, snažte se tedy nekopírovat. Nejlepší bude, když rovnou vymyslíte nějakou novou nejlépe neokoukanou příchuť. Navrhnout můžete třeba celou modelovou řadu energy drinku Shark!
Své výtvory posílejte na email soutez@energy-drinks.cz do neděle 4. listopadu 23:59. Pětici nejlepších vybere odborná porota složená z šéfredaktora Energy-Drinks.cz, grafika Martina, jenž mj. navrhuje také plechovky k energiťákům, a zástupce sponzora celé soutěže, distributora energetického nápoje Shark Stimulation, společnosti Olimpex, spol s r.o. Připomínáme, že soutěž platí pouze pro občany České Republiky.
P.S.: Na Shark-Energy.cz si můžete kdykoli zakoupit plato Shark Stimulation za 400Kč a poštou zdarma!
Reakce Monsteru na smrt dívky po požití energy drinku

Před pár dny se na světlo světa dostala zpráva, že Monster čelí další žalobě, tentokrát za údajné zavinění smrti 14-leté dívky z USA, která vypila dva 710ml Mega Monstery během necelých 24 hodin. Lékaři ji uvedli do umělého spánku, zachránit už ji ale nemohli a 23. prosince 2011 zemřela. Pitva prokázala vrozenou vadu oslabující krevní cévy, rodiče se přesto rozhodli poslat Monster k soudu. A ten se k tomu nyní veřejně vyjádřil.
Monster Beverage Corporation (dále jen Monster) soucítí s rodinou zesnule Anais Fournier, přesto samozřejmě nevěří, že by jejich výrobky byly přímou příčinou její smrti a má v úmyslu se důrazně hájit proti žalobě u soudu. Spolu s tím přináší výčet několika důležitých faktů, kterými uklidňuje veřejnost a také na nich založí obhajobu:
Během 25 let bylo prodáno desítky miliard energetických nápojů po celém světě včetně více než 8 miliard plechovek Monster Energy Drinku, jenž byly od roku 2002 bez problémů zkonzumovány v USA a ve světě. Monster sleduje reakce svých zákazníků, nikdy nezaregistroval stížnosti na problémy podobného rázu a stejně tak nebyl nikdy předmětem žádného soudního sporu tohoto druhu kdekoli ve světě.
Monster Energy Drink obvykle obsahuje 10 miligramů kofeinu na unci (29,6ml), kdežto v kavárně uvařená káva běžně obsahuje více než 20 mg na unci. „Problémový“ 24 oz (710ml) Mega Monster obsahuje 240mg kofeinu, což je asi o 30% méně, než v 16 oz (473ml) klasické doma uvařené kávě z běžných dostupných zdrojů.
Monster Energy Drink, včetně jeho složení a označování, je plně v souladu se všemi existujícími zákony nejen v USA, ale také ve všech více než 70 zemích ve kterých je úspěšně prodáván již několik let.
U.S. Food and Drug Administration (FDA – americký úřad pro kontrolu léčiv a potravin) uvedl: Nepříznivé zprávy o událostech spojených s konzumací energetického nápoje Monster ještě zdaleka neznamenají, že je za jakékoli následky přímo zodpovědný a zatím si tuto značku s žádným obdrženým případem nespojují!!!
Rozumný člověk však nepotřebuje tato slova. Komentáře pod původním článkem i na FB dávají jasně najevo, že titerná 14-letá dívka by rozhodně neměla vypít téměř 1,5 litru energy drinku a to ať už byl její zdravotní stav znám nebo ne. Rodiče by měli kárat leda sami sebe a ne se obracet vůči Monster. S její poruchou by ji zřejmě přiblížil k smrti jakýkoli jiný energiťák či silná káva. Podle mě má Monster předem vyhráno, i když v USA nikdo neví.
Relentless Kiwi & Apple - Proč chutná jako Burn Blue?

Po představení novinky Hell IceCool tu máme další článek o energiťáku obsahující kiwi. Původně jsme nový Relentless se zajímavou příchutí Kiwi & Apple chtěli podrobit klasickému testu, ale nakonec se vše, podle očekávání, stočilo k porovnávání Relentlessu s „bratříčkem“ v podobě Burn Blue od nedávna prodávaného v ČR alespoň v petce. I přes rozdílné „ovocné složení“ totiž chutnají dost podobně. Důvod je přitom dost nasnadě.
Coca Cola má po celém světě několik značek energetických nápojů. Jako první velkou část lidí napadne Monster, ten ale není její značkou, jen jej distribuuje a pro některé trhy také vyrábí. Mezi nejznámější v Evropě vlastněné značky tak patří Burn prodávaný téměř v každé zemi a Relentless, jenž obsadil trh v Anglii, Irsku a Německu a do dalších zemí s ním Coca Cola vyrazit nechce. Proto po letech posiluje značku Burn.
Z toho důvodu vzali před nedávnem Burn Blue prodávaný dlouhá léta jen v severských zemích a pod názvem Burn Day ve Francii a začali jej prodávat napříč Evropou. U nás v petce, v Maďarsku zase v plechovce. Úspěch na sebe nenechal čekat a Coca Cola se celkem rychle rozhodla použít v podstatě nezměněnou chuť pod značkou Relentless v Anglii, kde by pod Burnem neuspěl, a udělal z něj absolutně neočekávaný hit letošního léta.
Burn Blue má oficiálně příchuť směsi jablek, kiwi a agave, Relentless jen jablek a kiwi, rozdíl v chutích je však téměř nerozpoznatelný. Nutno říct, že menší, než mezi původním Burn Blue v plechu ze Švédska a naším v petce. Pokud vám tedy zrovna nejde o plechovku Relentlessu, nebo už ji máte a chcete tuhle mňamku pít znova, tak si prostě pořiďte český Burn Blue. Neprohloupíte a pochutnáte si úplně stejně jako na Relentlessu.
Hell IceCool - Peklo chladne, nová limitka má chuť KIWI

Že peklo nikdy nevychladne? Hell se v rámci svého boje nejen s maďarskou konkurencí rozhodl peklo shladit novou příchutí, jenž opět následuje nově nastavované trendy. Po Hell Red Grape a Hell Apple, které spustili maďarskou vlnu ovocem ochucených energiťáků v podobě jablek, třešní nebo hroznů od Wattu, Bomby a Adrenalinu, se pustili do práce na něčem úplně novém. Tentokrát to bude o dost exotičtější zelené ovoce.
Hell IceCool přichází s opět dost povedenou černobílou plechovkou se světlemodrými ledovými horami a především hodně zajímavou příchutí exotického Kiwi. Důležitou informací je fakt, že se zatím jedná pouze o limitovanou edici, stejně jako kdysi v případě hroznového Hell Red Grape. Do prodeje jde IceCool v Maďarsku právě v těchto dnech, jeho osud je opět především v rukou potencionálních zákazníků a jejich zájmu
Ledová novinka Hell IceCool není zdaleka prvním energetickým nápojem s příchutí kiwi a evidentně se z něj stává nový trend. Již nějakou dobu se v severských zemích prodává Burn Blue, ve Francii známý jako Burn Day, obsahující právě kiwi. Burn Blue se nedávno dostal v plastu také do ČR. Stejným směrem se vydal nový Relentless Kiwi & Apple, na který si brzy posvítíme, stejně jako na možný příchod Hell IceCool do ČR a SR.
Aktualizace 18:00: Podle prvních informací míří iceCool také do SR. ČR zatím podle plánu ostrouhá :(
React - Reaktivní energie z Anglie (ne)překvapí

Anglický energetický nápoj React zaujme na první pohled. Tedy alespoň mě, jelikož mám docela rád jednoduché nepřeplácané plechovky. Přesně takový React je – černé pozadí narušuje jen název napsaný pěkným fontem, za nímž se nachází jednoduchý vzor. Na Schwarze Dose to sice nemá, ale vypadá to pěkně. Seženete jej jen v Anglii, přesto nás zajímalo, jestli i React chutná prémiově, když už tak díky pěknému plechu vypadá.
React jsem pil již dříve, stejně tak kolega Thomas, a oba jsme se shodli, že je to takový „o dost lepší klasické tutti-frutti“. Na test se objevil React na stole znovu, mezitím jsme na internetu četli několik záporných reakcí a tak jsem musel ochutnat. Jaké překvapení bylo, když tentokrát React nezaujal vůbec. Nechápu, neslyšet původně kladný názor od Thomase, asi bych sám sebe přesvědčil, že si pamatuju úplný kulový.
NE! Tenkrát nám prostě React chutnal! Ale k čemu je tenkrát, když při testu React úplně propadl a zařadil se mezi podřadné tutti-frutti drinky? Špatná série to nebude, na to je záporných reakcí na netu až moc. Zhoršení nápoje z určitých důvodů se občas stává. Třeba u originálního XDurance se zhoršila chuť s „velkovýrobou“ poté, co vycestoval z Anglie do dalších zemí. XDurance se dá pořád pít, kdežto React fakt ne. Známka: 4
Action Energy Drink útočí, další příchutí Sour Cherry

Action Energy Drink zná snad každý. K sehnání byl dlouhá léta v Normě, jenže to byla jen žlutá základní verze, která v rodném Německu dokonce ani neexistuje, místo naší šumákové citronády mají ve žluté plechovce prostě a jednoduše sugarfree verzi. Před nedávnem se u nás v KIK Textil Diskontu objevil oranžový půllitr. Leckdo si myslel, že to bude naopak pomerančový šumák, no jedná se o základní verzi = klasický tutti-frutti energiťák.
Málokdo už ale ví, že Actionů existuje celá hromada. Výrobce, společnost TSI, totiž na zakázku vyrobí pod značkou Action téměř cokoli. Kdysi to byl levný šumák pro českou Normu, dnes je to vedle sugarfree a classic verze také zajímavá škála ochucených Actionů Lime, Exotic, Cola, Green Apple, Purple a v podobě absolutní novinky Sour Cherry vezoucí se po úspěších Sexergy. Věřte tomu nebo ne, ony ochucené verze vůbec nejsou tak špatné, jak by člověk po ochutnání žlutého a oranžového Actionu očekával. I to je důvod, proč můžete očekávat naše testy všech existujících Actionů i informací o tom, kde v Německu je všechny seženete.
Dívka (14) vypila 2 Monstery a zemřela na infarkt

Monster Beverage čelí v poslední době již několikáté žalobě. Po myši v plechovce a neoprávněném využití hudby od skupiny Beastie Boys je zažalovala také rodina 14.leté dívky Anais Fournier, která zemřela 23. prosince 2011 poté, co během necelých 24 hodin vypila dvě 710ml plechovky energetického nápoje Monster. Pitva potvrdila smrt na infarkt z předávkování kofeinem, jenž bránil jejímu srdci v schopnosti pumpovat krev do oběhu.
FDA (úřad pro kontrolu potravin a léčiv) navíc oznámila, že vyšetřuje rovnou 5 úmrtí spojených s energy nápoji a jeden nesmrtelný infarkt. Monster byl, právě ve spojení se smrtí mladé Anais z Marylandu, jedinou zatím oznámenou značkou ve vyšetřování, což způsobilo okamžitý propad akcie firmy o 14%. Dívka měla podle patologa dědičnou poruchu, která oslabuje krevní cévy. I to mohlo hrát svou roli v její neočekávané smrti.
Plechovka Mega Monsteru (710ml) obsahuje dle zákonů max. přípustnou hodnotu kofeinu na 100ml, tedy celkem 240mg. V případě 2 vypitých plechovek je to 480mg, mezi vypitím byla ovšem přestávka, část už stihlo tělo odbourat. Přímo na plechovce je uveden doporučený limit právě 2 vypitých plechovek za den. Rodičům Anais se proto nelíbí malá informovanost o rizicích při pití takovýchto nápojů a staví na tom celou svou žalobu.
Škoda každého zmařeného života, je ale potřeba si uvědomit, že vypití téměř 1,5 litru energy drinku není zrovna normální a už vůbec ne ve 14 letech. Pokud se účast Monster Bev. na smrti prokáže, nezískají rodiče zpět dceru, ale jen hromadu peněz. Prohra by Monsteru mohlo nadělat problémy s nepředstavitelnými důsledky. Snad je zachrání text „nedoporučuje se dětem a lidem citlivým na kofein“, Anais se svou chorobou jej pít neměla.
Zpráva takovéhoto kalibru samozřejmě během pár minut obletěla celý svět a objevila se i v českých mediích. Nebudeme je zde zveřejňovat, kdo chce, najde si je sám. Nevěřte ale každému žvástu, který si senzace chtiví redaktoři domyslí. Samozřejmě ve velkém upozorňují také na fakt, že se „smrtící“ Monster prodává v ČR. Blesk z toho má samozřejmě opět ŠOK a hned v titulku je jasno – dívku zabil Monster Energy Drink. Hnus velebnosti!
MegaSoutěž se Sharkem na oslavu 250 000 návštěv!

Další soutěž je tu a tentokrát to bude doslova a do písmene MegaSoutěž! Společně s energetických nápojem Shark Stimulation, který v ČR oficiálně distribuuje společnost Olimpex, jsme na oslavu návštěvníka číslo 250 000!!! připravili opravdu velkou soutěž trvající celý měsíc, respektive 4 týdny od 22.10 – 19.11.2012. Že určitě budeme soutěžit v něčem co vám nejde? Proto pro vás máme 5 kol, různé úkoly a hromadu žraločích výher!
Každý týden poběží jedno nezávislé soutěžní kolo, ve kterém budou soutěžící plnit jednotlivá zadání. V pondělí se objeví článek s úkolem a na jeho splnění bude čas do nedělní půlnoci. S dalším úkolem přijde vyhlášení vítězů předchozího kola a tak pořád dokola Aby toho nebylo málo, v každém kole získá následující ceny rovnou 5 šťastlivců. O co vše se hraje? Kromě samotných energiťáků Shark Stimulation jsou to i věcné ceny:
V každém kole tedy vyhraje 5 soutěžících bez ohledu na to, jestli se budou účastnit ostatních kol. Výjimkou je poslední 5. kolo, kdy vhodíme do osudí všechny došlé nevítězné odpovědi z předchozích kol a vylosujeme 5 z vás, kteří dříve neměli štěstí a zatím nic nevyhráli! Kvůli poslednímu kolu má smysl účast ve všech 4 klasických kolech, při losování díky tomu můžete mít až 4× šanci na výhru, pokud jste už něco nevyhráli
Vzhledem k rozmanitosti jednotlivých soutěžních kol se samozřejmě liší způsob výběru vítězů. V prvním již odtajněném kole budou výherci vylosování z absolutně správných došlých odpovědí. V případě, že by nedošel potřebný počet s 10. správnými odpovědmi, dojde k řazení dle získaných bodů. Další kola bude například hodnotit odborná porota a nebo trefa jako v sazce. Tipovat budete i čas příchodu návštěvníka číslo 250 000.
Soutěž je určena pouze pro občany České Republiky bez věkového limitu, takže už vám nic nebrání začít soutěžit. V tomto článku se každý týden, tam nahoře, u seznamu jednotlivých kol, objeví odkaz na zadání daného kola. V pondělí se každého soutěžního kola dočkáte i přímo na hlavní stránce nebo během propagace na Facebooku. Tak hodně štěstí a těšíme se na příchod 250 000. návštěvníka po 16 měsících od spuštění webu.
1. kolo MegaSoutěže se Sharkem - Vědomostní kvíz


Aktualizace 29.10: 1. kolo Megasoutěže se Sharkem v podobě vědomostního kvízu bylo již ukončeno. Vyhlášení vítězů naleznete v článku se zadáním 2. soutěžního kola. Gratulace vítězům, čest poraženým!
Rehab Orangeade, Übermonster a X-Presso u AF4u

Po nedávnych dosť veľkých zľavách hlavne na CRUNKy!!! pridal americanfood4u.com aj nejaké tie novinky do ponuky energy drinkov. 3 nádherné americké Monstre za priaznivé ceny! Monster Rehab Orangeade je len o 20 centov drahší ako zvyšné Rehaby čiže za 4,39€, Übermonster za 7,99€ a Monster X-Presso Midnite 246ml za 6,29€. Aj keď je Übermonster v sklo fľaške, tak je oňho určite dosť veľký záujem.
Kombinácia Monster Energy + pivo vyzerá zaujímavo O zvyšné 2 Monstre je pochopiteľne tiež určite záujem, hlavne o Rehab Orangeade, kedže väčšina z vás už má všetky Rehaby okrem tohto Monster Rehabu Orangeade. Viac o AmericanFood4U sa dozviete v našom staršom článku.
Rockstar CZ/SK změnil design 250ml Originalu

Lidé shánějící nový Rockstar XDurance Tropical Orange hlásí první úspěšné úlovky a zároveň přicházejí i další zajímavé informace. To třeba náš redakční kolega ze Slovenska Matúš ukořistil během hledání klasický Rockstar Original v malé 250ml plechovce. Jasně, ten se v ČR a SR běžně prodává, sehnat lze především v síti HoReCa (restaurace, kavárny, bary, kluby…) už asi rok. Ale tomuhle tak trochu chybí „žlutá hvězda na čele“.
Plechovka, kterou objevil Matúš, ztratila klasický všem dost dobře známý design jako má 500ml Original a naopak získala čisté černé pozadí bez jakéhokoli reliéfu. Přesně tak vypadal Original ještě před příchodem Rockstaru do Evropy, kdy jinak nudné pozadí doplnily právě ony typické šedivé reliéfy. Takovou 250ku mám doma, jenže právě s typickou žlutou hvězdou. Tenhle objev má naopak hvězdu pro Original netypicky černou.
Plechovka je kompletně v našich jazycích a vyrobena byla nedávno. Není to tedy žádný stařec vytažený ze skladu. Změnil se tedy design malého Rockstaru? Kdo ví, zkusíme to od Rockstaru zjistit. A pokud ano, tak vyvstává další otázka – Má to být větší „štýlo“ 250ky, nebo se změní také velká plechovka? Podle nás ne, byl by to krok zpět, muselo by to být spíše celosvětové a navíc by se to pletlo se starší černou verzí Rockstar Cola.
Aktualizace 22.10: Změna designu nám byla oficiálně potvrzena a týká se opravdu jen malé 250ml plechovky Rockstaru Original. Nový vzhled vypadá opravdu sexy a pro podniky, ve kterých se prodává, zapadá rozhodně lépe, než původní s klasickou žlutou hvězdou, jenž bude postupně nahrazen v ČR i SR právě touto „novinkou“. 500ml Rockstar Original zůstává u ověřeného designu s reliéfem a žlutou hvězdou.
Red Bull Red/Blue/Silver Edition konečně v ČR!

Původně limitované edice Red Bullu jsme u nás očekávali snad už ode dne jejich představení v Rakousku. Jenže tenkrát nikdo nemohl říct, jestli se kdy dostanou za hranice do kteréhokoli jiného státu. Po čase se podívaly do Německa, Španělska a dalších států, až byly nakonec představovány jako novinka také v Praze při příležitosti bikového závodu Red Bull Pimp Riders, ale o jejich příchodu na trh jediné slovo. To se dnes naštěstí změnilo.
Všechny 3 Red Bully, brusinkový Red Edition, borůvkový Blue Edition a limetkový Silver Edition, zamíří do prodeje v následujících dnech s jedním velkým ale… Zatím budou k dispozici pouze v několika vybraných klubech, barech a podobných podnicích. Například v pražském Duplexu je budou mít na baru od příštího víkendu. Podobně na tom zřejmě budou také další kluby, které to budou bohužel nevíme a tak nezbude než hledat.
Že nemáte věk, čas nebo peníze na navštěvování podobných podniků? Nevadí, já také ne a tak si počkám, až Red Bull Red, Blue a Silver Edition dorazí do běžného prodeje. Oficiální potvrzení sice nemáme, no naštěstí je to více než jasné a tak už se nemůžeme dočkat. Podle nás to však bude až tak na začátku roku 2013, letošní vánoce si budete muset užít bez „limitovaných“ Red Bullů. Nebo si pro ně budete muset zajít do klubu.
P.S.: Red Bull edice byly před pár dny představeny jako novinka v USA. No jsou trošku pozadu
Limitované S-Budgety úspěšně bojují s Red Bullem

Na konci prázdnin se v Rakousku objevila trojice limitovaných S-Budget Energy Drinků. Značka levných potravin vyráběná pro Interspar po celé Evropě se nechala inspirovat jedničkou na trhu a rozhodla se vytvořit energiťáky s úplně stejnými příchutěmi jako má Red Bull. Inspirace probíhala i dál, jsou to zatím limitky určené jen pro Rakousko. Až úspěch by jim zajistil cestu do dalších zemí, především těch, kde prodávají „limitky“ Red Bullu. A proto se na ně podíváme z blízka, jelikož jsem si je pořídil při tripu přes Slovensko, Maďarsko a Rakousko.
S-Budget Cranberry – Brusinková verze to bude mít těžké, říkal jsem si. Snad nejoblíbenější příchuť mezi výrobci má velkou konkurenci. Stačilo otevřít plech a po prvním loku bylo jasné, že S-Budgetu je to fuk. Mňamka! Jemně sycený energiťák dost podobný červenému TDI spadá rozhodně mezi ty lepší brusinkáče. Akorát sladký a nikterak zbytečně kyselý drink je zajímavým mixem. Vytknu mu snad jen „zapadlé“ logo v červené. Známka: 1
S-Budget Limette – Jediná plechovka, která nepřevzala od Red Bullu úplně všechno. Místo stříbrné je totiž svítivě zelená. Limetková příchuť je tedy jasná a cítit je také ihned po otevření. Středně sycený energetický nápoj mě napoprvé překvapil kyselostí, která se později vytratila a naopak se projevil akorát sladký a vyvážený výrobek. Neurazí a hlavně předčí všechny polské limetkové nebo mojitové s*agory. Tohle se povedlo. Známka: 2
S-Budget Heidelbeere – A tohle se naopak vůbec nepovedlo. Borůvková verze se projevuje jako zbytečně sladká a ještě víc kyselá umělotina. Za ty prachy sice nemůžeme požadovat kvalitu Red Bullu, ale… limetka a brusinka se povedly a s gigantem můžou vřele bojovat, takže je propad borůvky velkým překvapením. Známka: 4
Nejlépe dopadla dnes už klasika v podobě Cranberry, hned za ním se drží taktéž povedený Limette. Úplně opačně dopadl Heidelbeere, ale nebudeme mu to vyčítat, jelikož jako jediný odpovídá své ceně. Brusinka s Limetkou naopak za v přepočtu necelých 10 Kč statně bojují i s výrazně dražšími Red Bully. Škoda, že do ČR zatím nemíří, stejně jako v Rakousku nový S-Budget XL, což je klasik ve větší 355ml plechovce.
No Fear mění design + Nový 355ml Super Charged

No Fear Extreme Energy Drink si v ČR získal své zákazníky celkem rychle. Chutná celkem dobře, vypadá ještě líp, má stylovou známou značku i suprové twist víčko u 485ml verze. Pomohlo tomu také nahnání plechovek do vietnamské tržnice, do které jezdí nakupovat vietnamci snad z celých Čech. Určitě tak potěší fakt, že v Anglii došlo k malé změně designu a představení nové verze v opravdu nádherné červené 355ml plechovce.
Jak odhaluje obrázek, 485ml No Fear Extreme Energy prošel jen malou změnou v dolní části právě u nápisu Extreme Energy. Do ČR dorazí v lednu 2013 a nahradí původní plech. Zajímavější je zcela nový No Fear Super Charged 355ml obsahující o 50% více důležitých složek (kofein, taurin, vitamíny), než originální Extreme. Slogan „Have No Fear, Show No Fear“ je fakt povedený, stejně jako celá plechovka. Super Charged je aktuálně určen jen pro Anglii, pár kousků se k nám podívá během pár dní, ale na běžný prodej to vypadá až na přelomu roku.
Rhino's pracuje na další novince, nosorožec potká třešně

Kdo by čekal, že se maďarského trendu plného energetických nápojů s příchutěmi červeného ovoce chytí i v Německu? Rhino's rozhodně nechce zůstat pozadu. U své první již na trh zavedené novinky Redberry ještě použil kombinaci brusinek a aronie, no u té další už se mu oblíbená trojice příchutí z třešní/višní, jablek nebo hroznového vína prostě nevyhnula. Důvodem zřejmě bude i konkurenční prémiový drink Sexergy Cherry Classic.
Rhino's před pár dny oznámil vývoj nové verze na facebooku. Zveřejněn byl zatím jen obrázek bez samotné plechovky s výzvou pro případné testery. Samotná příchuť „Kirschgeschmack“, v přímém překladu třešňové aroma, byla okamžitě oficiálně potvrzena a je jen otázkou času, kdy se objeví na Německém trhu. Novinka v 330ml plechovce rozšíří aktuální nabídku čítající Classic, Redberry a výborný relaxační Blueberry.
Monster Dub Ballers Blend potvrzen na veletrhu NACS

Veletrh v Americe představil celou řadu novinek a nechyběly ani poslední kousky od Monsteru. Již známou a na trh zavedenou dvojici Zero Ultra a Cuba Lima doplnila dvojice DUB Edition, která se po delší době konečně podívá do klasických půllitrů respektive 473ml plechovek. Po nedávno potvrzeném Monster DUB Mad Dog byl díky veletrhu NACS odhalen jen jediný nový Monster, druhý DUB jehož název byl dlouho pod rouškou tajemství.
Z možných názvů Black Forest a Ballers Blend nakonec zvítězil druhý jmenovaný. Monster DUB Ballers Blend je stejně jako jeho bratříček Mad Dog kombinací Punch + Energy, tedy ovocného punče s energiťákem. Ani u jedné verze jsme se bohužel zatím pořádně nedozvěděli, jaký že ovocný punč v té dané verzi je a po čem tedy budou nové duby chutnat. Původní vycházel z hroznového vína a pro mě je dodnes tím nejlepším Monsterem.
Jak soutěžit s Red Bullem o lístky na NitroCirkus Live

O nádherné limitované edici 473ml Red Bullu s Travisem Pastranou, vzniklé na propagaci blížící se nejnovější a nejodvážnější adrenalinové show Nitro Circus Live, už jste u nás určitě četli. Jenže plechovka se zatím neshání vůbec lehce a přitom již pár dní běží soutěž, ve které můžete každý den vyhrát 2 vstupenky právě na Nitro Cirkus Live konající se 26.listopadu v pražské O2 Aréně. Soutěžit bez plechovky a načtení QR kódu však nelze…
Nemožnost soutěžit se nám nelíbí a proto jsme se rozhodli pomoci – Místo onoho QR kódu z plechoky klikněte na odkaz ChallengeTravis.RedBull.cz a přidejte výzvu, tedy nápad na nějaký dost ujetý trik, který by měl Travis Pastrana se svou partičkou předvést během pražského vystoupení. Stačí se přihlásit pomocí Facebooku a poté napsat váš nápad. Soutěž běží do 16.11 a vstupenky se rozdávají každý den!
Rozhodně svůj nápad na trik neodflákněte, vstupenky se sice rozdávají podle předem daných pravidel každému 37 soutěžícímu v daný soutěžní den, což ale neznamená, že se nebude hodnotit i samotný nápad. Sám Travis Pastrana vybere ten nejlepší trik a během vystoupení v O2 Aréně jej se svojí partičkou předvede. Ten kdo tenhle trik navrhne, si celou show užije s VIP vstupenkami! To určitě stojí za to ne? A přitom stačí tak málo.
Rockstar Lemonade končí, náhradou XDurance Orange!

Dnes tu máme dvě novinky od Rockstaru, které na sebe dost navazují. Jedna je dobrá, druhá pro někoho asi špatná, první potvrzuje a přibližuje příchod novinky, ta zbylá naopak dává za pravdu našim vlastním spekulacím o možném odchodu zavedené příchutě z trhu. Řeč je o žlutém Rockstaru Recovery Lemonade, jenž byl k dostání od prvních chvil této značky na českém trhu a o zcela novém Rockstaru XDurance Tropical Orange.
V některých případech opravdu nemám rád, když mám pravdu a mnou vytvořené spekulace se potvrdí. Konec RR Recovery Lemonade na CZ i SK trhu mě mrzí, i když mi nechutnal a evidentně jsem nebyl sám, když kvůli prodejním číslům končí nejen u nás, tak je prostě škoda každého zmizelého energy drinku. Žlutý Lemonade zmizí ve chvíli, kdy dojde k rozprodání již vyrobených zásob, maximálně po konci 18 měsíční spotřební lhůty.
Recovery Lemonade byl ve výrobě s okamžitou platností nahrazen novým Rockstarem XDurance Tropical Orange v nádherném a opravdu povedeném plechu, o jehož příchodu jsme vás zcela exkluzivně informovali již při spuštění slovenské soutěže. Na Slovensku vyrazil do prodeje v pondělí 8. října, v ČR se začal distribuovat jen o pár dní později. Je to jen o štěstí, kdy a kde na něj narazíte, obchody s vystavěním do regálů moc nespěchají.
Příchod pomerančového XDurance Tropical Orange také definitivně „kazí“ možnost příchodu polského „recovery“ Orange s českými a slovenskými popisky. Mrzet nás to nemusí, jelikož XDurance Orange chutná ještě lépe. I když očekávám reakce tipu „Vždyť to chutná jako Fanta!“. Chutná opravdu dost podobně, ale je v luxusním plechu, je to Rockstar a těm co to pijí kvůli energii dokáže dodat energii. A o tom to přece je, ne?
P.S.: Odškrtáváme si další značku ze seznamu, i u Rockstaru už se nám podařilo odhalit zajímavé informace s dostatečným předstihem, tedy předtím, než se novinka začala oficiálně propagovat. Vás to možná nebere, ale právě díky tomu máme další sílu do dalších článků:)
The Candy Store: 710ml Rockstar, Venom a NOS Grape

Candy Store nám dovezlo další zajímavé energetické nápoje z USA. Je jich sice míň než v předchozích várkách, ale aspoň něco. Vzhledem k blížící se zimě a třeba i nějakým těm jiným starostem jsou to dost možná jedny z posledních novinek v letošním roce. Zásoby těch zavedených se samozřejmě budou snažit udržovat, to je jisté, stejně tak v poslední várce doplnili do zásob Rockstar Relax, Recovery Grape, Monster Assault a Venoma.
Novinkou je Rockstar s originální příchutí v „mega“ 710ml termoskové plechovce s uzávěrem za 155 Kč, první NOS Grape s příchutí hroznového vína za 99 Kč a dřívě chybějící Venom Mojave Rattler také za 99,–. V nabídce se jinak nadále drží Four MaXed Citrus i Grape, USA Monstery Assault, Khaos, Rehab Rojo Tea, Absolutely Zero, Java Mean Bean, Nitrousy Black Ice a Anti Gravity + 710ml Mega, dnes zmiňované NOS Grape, 710ml Rockstar, Rockstar Relax i Recovery Grape. Nechybí ani všechny Venomy. Vyprodáno naopak hlásí Java Toffee a Irish Blend, Nitrousu Super Dry, Rehabů Green Tea a ProTEAn a Rockstaru IceD.
CRUNK!!! v zaujímavých zľavách na AmericanFood4U

V poslednej dobe sa na nemecké e-shopy pomaly zabúda a všetci nakupujú v The Candy Store. Ja som si nedávno prešiel a popozeral čo nové máme v americanfoode. Pozerám a samé zľavy – NOS Performance v petke len za 2,49€ (pôvodná cena 8,39€), CRUNKy!!! Citrus 246ml a Grape Acai 246ml len za 0,99€ (1,89€), CRUNK!!! Low Carb Sugar Free 473ml taktiež za 0,99€ (2,29€), CRUNKy!!! CJ – Fruit Punch, Grape, Watermelon 695ml za 1,29€ (4,49€) a v zľave je aj Venom Killer Taipan 473ml za 3,99€ (5,79€), čo je rovnaká cena ako v The Candy Store.
Samozrejme toto boli drinky, ktoré majú momentálne v zľave. Zakúpiť si tam môžte aj zvyšné Crunky len už bez zliav , Arizonu Energy Herbal Tonic, Monster Import, USA verzie klasického Monstra, Lo-Carbu a Rehabu Lemonade, Monster Assault v nemeckej verzii či Monster termosku Lo-Carb 710ml + tam majú aj niektoré drinky čo už nájdete aj v The Candy Store za dá sa povedať skoro rovnaké ceny len pri niektorých drinkoch je americanfood drahší – Monster Assault (USA), Monster Absolutely Zero (USA), Monster Nitrousy atď.
Viac o AmericanFood4U sa dozviete v našom staršom článku.
69ka má nové příchutě - Guarana Tea a Juicy Energy

Energetický nápoj 69 je na našem trhu již docela dlouho a to celkem beze změny. Jeho bratříček, Loprais Drink vyráběný stejnou společností Clark Oil vlastněnou závodníkem Alešem Lopraisem, se nedávno dočkal půllitrové plechovky s pozměněnou chutí, ale 69ka tak nějak strádala. Navíc není sranda je sehnat, rozhodné jednodušší to bylo na Moravě. Vše se naštěstí mění, Lekkerland je distribuuje na benzínky a chystají se nové příchuti.
Dva nové půllitrové energy drinky 69 míří v těchto dnech do distribuce. Design plechovky zůstává v podstatě beze změny, jen se místo červené objevuje barva naznačující chuť. V zeleném se nachází 69 Guarana Tea, tedy zelený čaj s guaranou. To oranžová 69ka Juicy Energy bude zajímavější, džusová ovocná chuť v dnešní době letí, tak proč ne. Menších změn se pak dočkala i červená plechovka původní 69ky. O 250kách se zatím nemluví.
Rockstar představil novinky, Super Sours startují v EU

Nenapsat teď dva články po sobě o Rockstaru je nemožné. Jen pár hodin po odhalení plechovky XDurance Orange pro ČR a SR se totiž objevily informace z právě probíhající výstavy NACS Show v USA, Během této výstavy došlo k odhalení plánů celé řady světových značek a energiťáky zastupoval nejen Rockstar, který zde představil část novinek pro následující měsíce. Stálo to za to, jelikož některé z nich si odbijí premiéru v Evropě.
Nejdříve byla představena trojice Rockstar Energy Water s pŕíchutěmi Tropical Citrus, Blueberry – Pomegranade a Orange – Tangerine. Všechny v plastových lahvích a bez cukru, navíc se jedná jen o druhý pokus, jelikož podobný produkt existoval již dříve v podobných příchutích a tak nějak… neuspěl. Energetická ochucená voda získává v poslední době na oblibě, nový pokus je tedy na místě, i když se zatím neví kdy se objeví na trhu.
Mnohem zajímavěji vypadaly novinky v plechovkách. Prvním je nový nesycený Rockstar Recovery Energy / Tea / Lemonade „s ostatními přírodními příchutěmi“. Nádherný tmavý plech se zajímavým pozadím je zřejmě ještě větším pokusem o přiblížení se konkurenčnímu Rehabu. Vedle něj se objevila Guava Punched, tedy ta lepší bez džusu jak jí známe z našich obchodů, nahrazující původní verzi Juiced s džusem. Jen ten plech vypadá ještě líp.
Vůbec nejvétší zájem vyvolaly dvě dost barevné novinky z úplně nové produktové řady Super Sours. Podle názvu půjde zřejmě o kyselejší energy drinky s příchutěmi Sour Apple (kyselé jablko) a Bubbleberry (žvýkačka+bobulovité ovoce?). Přímo na výstavě bylo navíc oznámeno, že si oba Rockstary Super Sours odbijí svou premiéru v Evropě. Kdy a kde zatím není známo, bude to však brzy a bude to blízko. Už se těšíte?
Rockstar XDurance Orange se objevil v SR, ČR brzy!

Absolutně neočekávaná novinka se objevila dnes na internetu a přitom bez jakéhokoli náznaku. Pomerančový Rockstar jsme celkem logicky dost očekávali na základě plechovky z Polska obsahující také češtinu a slovenštinu. Zatím marně, a stejně tak marně budeme podle všeho čekat i dále. Místo polského Rockstaru „Recovery“ Orange totiž dorazilo něco úplné jiného, ještě méně očekávaného a podle mě i chuťově odlišného…
Rockstar XDurance (Tropical) Orange byl prozrazen právě začínající slovenskou soutěží o adrenalínový silvestr ve Vysokých Tatrách! Nejen informace o tom, že můžete soutěžit také s plechovkou Rockstar XDurance Orange 0.5l, ale i informační obrázek prozradil vše potřebné – počínaje dneškem je Rockstar XDurance Orange novinkou pro SR! Společná CZ/SK základna Rockstaru u distributora Pepsi však jasně říká: „Tenhle plech bude i v ČR“
Z původního nesyceného Recovery Orange se pro evropu stal Orange jemně sycený (Řecko, Španělsko, Polsko…) a pro Austrálii stejně sycený XDurance Orange. Jak Recovery, tak XDurance obsahují „electrolytes“, bylo tedy jedno, kam drink vlastně zařadí. Možná až na fakt, že britský XDurance Orange v plastu chutná ještě lépe než polský „recovery“ v plechu. XDurance navíc v ČR i SR zažívá boom, kdežto Recovery Lemonade naopak hrozí konec. Je tedy nad slunce jasné, proč nakonec novinka na trhu získala hezčí plech i podtitul XDurance.
Aktualizace 19:00 – Rockstar XDurance Tropical Orange v plechovce je novinkou také pro Velkou Británii.
Inovace: Plechovka energiťáku, co se vychladí sama

Jak je vidět, i neznámý energy drink může přijít s něčím, co po čase může změnit trh a nebo jej minimálně obohatit. Řeč je o nápoji West Coast Chill Pure Energy, který přichází s vylepšením dříve používaným leda u větších soudků piva. Jenže u West Coastu si evidentně řekli, že nebudou troškařit a technologii přenesli z nejméně 5 litrových soudků na klasickou půllitrovou plechovku plnou jinak možná i nezajímavého energiťáku.
Řeč je o technologii nazývané self-chilling, tedy samochlazení. Plechovka má zespod tlačítko, po jehož zmáčknutí se do mezery v dvojitých stěnách uvolní určité složky, které během jediné minuty dokáží vychladit nápoj až o 30 stupňů! Energiťák tak může být opravdu teplý a přesto bude za pár vteřin vychlazený tak akorát. Zatím je to první vlašťovka z USA, West Coast je navíc přírodní vitamínový nápoj bez kofeinu a cukrů, ale přesto se dá věřit, že se časem objeví i nějaký ten zajímavější drink co doputuje až k nám do Evropy.
Monster DUB Edition konečně v 473ml = Nový Mad Dog!

Nepsat co pár dní o Monsteru je v poslední době opravdu nemožné. To, co jsme naznačili už ve článku o novém Monsteru Java Kona Cappuccino, se projevilo dřív, než vůbec byla chuť v dalším článku vypsat všechny chystané novinky. Na Facebooku se totiž objevila fotografie nového Monsteru DUB edition, který se dočká mnohem lepšího a většího zasazení do běžné produkce, než původní DUB v 550ml „import“ a 946ml „BFC“ plechovce.
Zatím je k dispozici pouze fotografie nového Monster Dub Mad Dog Punch + Energy, jehož chuť je samozřejmě pod rouškou tajemství a můžeme jen doufat, že zůstane u receptury původního a opravdu povedeného Dub s příchutí hroznového vína. Nejdůležitější změnou je přechod do klasických 16oz resp. 473ml plechovek, jenž jsou USA ekvivalentem pro naše půllitry. Právě proto nedávno skončil i podobný Monster MIXXD.
Monster DUB Edition, vzniklý původně na podporu hiphopové automobilové kultury, se však zřejmě dočká ještě bratříčka. Tím by mohl být Monster DUB Ballers Blend Punch, který možná vyrazí na trh s názvem Black Forest. V případě „černého lesa“ se přemýšlí o nezařazení do DUB edice. No dělá nám v tom Monster pěkný zmatek. A to pořád neznáte ani desetinu všech názvů zaregistrovaných a schválených u patentového úřadu.
Adrenalin s novými půllitry Sour Cherry a Green Apple

Z největších maďarských výrobců energy drinků zbýval snad už jen Adrenalin, který zatím své řady nerozšířil o nové ovocné příchuti. To se změnilo bez jakéhokoli oznámení v tomto týdnu, kdy se v maďarských obchodech začaly objevovat novinky, jenž překvapily nejen svým příchodem, ale také obsahem. Oproti konkurenci od Hellu, Wattu a Bomby se totiž jejich ovocné energiťáky nachází ve velkých půllitrových plechovkách.
Adrenalin Sour Cherry a Green Apple jen podtrhují trendy na tamních trzích. Nikdo se totiž neodhodlal vydat jiným směrem a všichni razí stejné druhy ovoce, tedy hroznové víno, třešně/višně a jablka. Všichni 4 největší maďarští producenti si vybrali právě z této trojice, nikdo však zatím nemá všechny tři. Adrenalin vzal pod svá křídla višně v červené a zelené jablka zase logicky v zelené plechovce. Pokud budou chutnat dobře, má Adrenalin dobře nakročeno, zrovna včera jsem totiž nad Hellem Red Grape přemýšlel o půllitrovce…
Photo by edrinktests.blogspot.hu
Big Shock! soutěž iShock o 14x iPad, trika, aplikace...

Big Shock! přichází s další zajímavou soutěží iShock, během které může vyhrát úplně každý za zakoupení dvou 500 ml plechovek Big Shock! Energy Drinku s AR markerem. Stačí nakoupit, schovat si účtenku a zaregistrovat se do soutěže buď pomocí načtení zmiňovaného AR kódu skrze webkameru nebo zasláním SMSky. V soutěži běžící od 1.10 do 18.11 můžete vyhrát opravdu zajímavé ceny, tou nejžhavější je 14 kousků nejnovějšího iPadu!
V každém soutěžním týdnu dva iPady, v úplně každém soutěžním dni 4 trička iShock!, 3 poukázky na aplikaci pro iPad/iPhone v hodnotě 10 Eur a 2 softshellové bundy Big Shock! Denní i týdenní výhry se rozdělují podle určitého pořadí soutěžních vstupů, pokud si chcete trochu zastrategizovat, pak si určitě přečtěte soutěžní pravidla, kde se dozvíte více nejen o systému určování vítězů, ale i o způsobu registrace do soutěže.
K ještě větší motivaci se přidává garantovaná výhra v podobě 15% slevy na nákup v BigShock! eshopu ShockShop.cz, což je opravdu skvělá nabídka. Pokud pijete Big Shock! rádi, tak vám nic nebrání v jeho další konzumaci spojené s šancí na výhru a zajištěnou slevou na oblečení či různé doplňky. Celou akci doprovodí mediální podpora v TV, rádiu, na netu, v obchodech i během různých outdoorových eventů. Big Shock? iShock!
Monster chystá novou Javu Kona Cappuccino

Řada novinek od Monsteru nebere konce, radši už se ani nedívám, jak často píšeme právě o této značce. Není to žádnou posedlostí, může za to fakt, že prostě chtějí být vidět a chystají novinku za novinkou. Letos už představil 3 nové příchutě, hromadu změn a speciálních edicí. Po Rehabu Orangeade se na USA trh pomalu dostává také Zero Ultra a Cuba Lima. Pořád to není vše, řada novinek přijde i v následujících měsících.
První z chystaných novinek, jejichž názvy a očekávané chutě představíme někdy příště, po delší době rozšíří řady Java Monsterů. Jmenuje se Monster Java Kona Cappuccino a vidět ji můžete na přiloženém obrázku. Povolení k veřejnému používání tohoto názvu obdržel Monster jen před pár dny. Pro tento nápoj existuje i kratší název Konaccino, který možná bude nakonec použit i pro finální produkt. Nad tím se aktuálně teprve přemýšlí.
Plechovka Kona Cappuccino svým vzhledem dost připomíná X-Presso Hammer. Chuťové se samozřejmě bude držet standardů známých od ostatní Java. Cappuccino je spojení espressa s mlékem a mléčnou pěnou, kterou nám ale v plechovce připraví jen těžko. Je jen otázka, jestli z toho vznikne nápoj více nebo méné kávový než u jeho bratříčků. Dost pravděpodobný je naopak konec jiné Javy z důvodu uvolnění místa pro nové Konaccino.
Luxusní limitka Red Bullu s Travisem Pastranou pro ČR!

Největší světová adrenalínová show Nitro Circus Live zavítá 26. listopadu do Pražské O2 Arény a spolu s ní 17. násobný medailista z X-Games Travis Pastrana. To by nebyla až taková novinka, kdyby spolu s Travisem a jeho partičkou šílených kamarádů nedorazila také speciální limitovaná edice Red Bullu po vzoru té, co se už pár měsíců prodává v Anglii na podporu stejné akce v Londýně. Slováci můžou se Soundclashem jen tiše závidět!
Red Bull Travis Pastrana Limited Edition se objeví na českém trhu nejpozději v den započetí soutěže (10.10). Od svého anglického bratříčka zdělil vše od samotného designu až po fakt, že bude pouze v největší plechovce o objemu 473ml. Z povedeného vzhledu nezmizel ani QR kód odkazující na soutěž „Vyzvi Travise“ s možností vyhrát každý soutěžní den 2 vstupenky na listopadový Nitro Circus Live za navrhnutí nového co nejlepšího triku! Ten nejlepší bude nakonec vybrán a předveden během samotného vystoupení! Šťastlivec, který jej vymyslí, získá navíc 2× VIP vstupenku. Soutěž poběží od 10.10 do 16.11, celkem je tedy ve hře 37 párů vstupenek.
Pravidla a veškeré potřebné informace se dozvíte na oficiálních stránkách soutěže právě po načtení QR kódu z plechovky, kterou brzy zakoupíte všude tam, kde jen můžete narazit na Red Bull. Jak můžete vypozorovat z obrázku, popisky jsou také ve slovenštině, ale to jen proto, že byl použit základ klasické 473ml plechovky. Na Slovensko se tedy distribuovat nebudou i když nikdo nevylučuje pár zatoulaných kousků i do těchto končin
Tiger útočí, novinka v Penny Marketu za libovou cenu

Jako vždy na přelomu měsíce jsem o víkendu procházel katalogy svých oblíbených velkoobchodů s cílem objevit nějakou tu zajímavou novinku. Téměř v polovině z nich se objevil drink, co tu ještě minulý měsíc nebyl vůbec nikde. Zjistil jsem o něm další informace a připravil si je do zálohy na tento týden se slovy „času dost“. Jenže to by se nesměl ve schránkách objevit leták Penny Marketu s akční nabídkou platnou od pátku 5.10.
Všímavější už to možná také zaznamenali – Na našem maličkém trhu se nově objevuje energetický nápoj Tiger. Ten Tiger, co vznikl po odchodu boxera Dariusze „Tiger“ Michalczewskiho od původního Tigeru, který je dnes známý jako Black prodávaný i u nás, k firmě Maspex. Ta působí také v ČR a její produkty určitě dobře znáte aniž si to uvědomujete, jelikož prodává Relax, Caprio plus, Kubík, Figo, Original River, Márka a nově právě Tiger.
Do našich obchodů se zatím podívá pouze verze Classic v 250ml plechovce a 500ml PET láhvi. Vzhledem k dalším značkám Maspexu si asi dokážete představit, kde všude se Tiger může časem objevit. Zatím víme o velkoobchodech a Penny Marketu. Co nejdříve se pokusíme zjistit více informací o obchodech a možném příchodu verzí Sugarfree, Cola, Lime a Mango. Zřejmě se ale čeká na výsledky právě zaváděného Tiger Classic.
Aktualizace 16:00 – Tiger je podle všeho dostupný také v Intersparu za 14 Kč.
Aktualizace 3.10. – Novinka míří také na Slovensko, kde ji lze sehnat v sítích obchodů COOP, CBA, Bala, Fresh a NVO. Stejně jako v ČR jde zatím jen o příchuť Classic v 250ml plechovce a 500ml PET láhvi.
BLU - Test zajímavé trojice ovocných "bonbónků"

Po minulém testu BLU Regular, Sugarfree a osvěžujícího Day tu máme pokračování. Ani dnes se nedostaneme k verzím s vodkou, jenž se během prohibice mohly bez problémů pít, jelikož spadají do premixů do 20% obsahu alkoholu. Naopak tu máme ovocnou trojici, které neřeknu jinak než „bonbónky“. To proto, že mají svou chutí dost blízko k Bon Pari a přitom nejsou nikterak zbytečně sladké a dokáží osvěžit. Uspějí, překvapí nebo propadnou?
BLU Lemon-Lime – Jedna z mála vyjímek, kdy výrobce nesmyslně nevolí název Mojito, se kterým pak drink nemá kromě limetky nic společného. Spojení limetky a citrónu v BLU vytváří příjemný a především osvěžující citrusový mix. Na plechu je informace o jemném sycení, podle mého názoru je však nesycený. Nepřeslazený a zajímavý drink, který by si ale zasloužil o trošku výraznější chuť i za cenu jemné kyselosti. Známka: 2-
BLU Cranberry – Právě onen sladký bonbónek se nejvíce projevuje v oblíbené příchuti celé řady výrobců. Brusinka zklame málokdy. Výsledek se vždy odvyjí od kvality originální verze dané značky. Její chuť si navíc každý vykládá trochu jinak. U BLU je jen minimálně trpká, přiměřeně sladká a s příjemnou vůní. Co víc říct na adresu povedeného drinku s mou oblíbenou příchutí? Snad jen známku: 1-
BLU Passion Fruit – Přijít podle chuti co po Česku znamená Passion Fruit není lehké i když je výborný. Mučenka jedlá aneb Maracuja nápoji doslova vládne opravdu výraznou a jasnou ovocnou chutí. Jemně sycený drink s opravdu slabou kyselostí a přiměřenou sladkostí překvapí kdekoho. Podobně povedených energy s příchutí je málo a popravdě, takhle nějak bych si představoval případný Rockstar Maracuja! Známka: 1
P.S.: Ale ani výborný Passion Fruit nemá na poražení excelentního BLU DAY! Mňam
Skončí Rockstar Recovery Lemonade v ČR a SR?

V Německu zničehonic oznámili konec prodeje Rockstaru Recovery Lemonade a ihned se mě začali lidé ptát, jestli to náhodou nepředznamenává konec osvěžující citronády i v dalších zemích. Ať už vám Lemonade chutná nebo ne, pořád patří mezi základní trojici a aktuální čtveřici energiťáků Rockstar v ČR i SR. Všichni chceme nové příchutě, ale určitě nám nejde o to, aby kvůli tomu vypadla z nabídky některá z těch zaběhnutých…
Lemonade během letoška zmizel už na několika trzích. Jeden z nich je společný pro dvě země – Španělsko s Řeckem měly po dlouhou dobu stejné 355ml plechovky s Jorge Lorenzem až najednou došlo ke změnám. V Řecku zkouší klasické 500ml plechovky, ve Španělsku mají pořád 355ml, ale v obou zemích nahradil Lemonade zcela nový sycený Orange, co má s americkým nesyceným Recovery Orange pramálo společného.
V Německu se naopak snaží udržet šíři nabídky na 7 verzích a tak po příchodu XDurance oznámili zrušení Lemonadu. K nám XDurance taky dorazil, no pořád tu máme jen 4 verze a určitě chceme víc. Stejně tak se u nás může ihned začít prodávat i zmiňovaný Orange – Ten co se prodává v Polsku má totiž i české a slovenské popisky. Ten lidem celkem chutná a za Lemonade by jej asi rádi vyměnili, i když by byl lepší jako další RR.
Co tedy bude s Lemonadem? Ještě větší míru obav přivolává fakt, že se ve velkoobchodech objevují velké slevové akce právě na citrónové Recovery s dodatkem „do vyprodání zásob“. Dočasná akce, nebo blížící se konec? Kdo ví, ukončení bych se nedivil. V Evropě již postupně mizí a prodejní čísla nejsou nijak závratná. Amerika nám tolik nechutná a proto se začíná prodávat XDurance a Orange, co mají k původním USA Rockstarum dost daleko…
Monster Nitrous v termosce končí, nahradí ji trhátko

Monster Nitrous se odjakživa prodává v 355ml plechovkách s velkým uzávěrem, kterým většina sběratelů neřekne jinak, než termoska. To platilo pro USA, v Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu se naopak prodávají s twist víčkem známým od No Fearu. Název Nitrous si udržely i přes přejmenování na Extra Strength s malým nápisem Nitrous Technology. Po nedávném ukončení verze Killer-B přichází další ne zrovna žádaná změna.
Zbývající Nitrousy Super Dry, Black Ice a Anti Gravity totiž přišla právě o svojí výjimečnost v podobě nejmenších termosek na světě. Nově se vyrábí jen s klasickým trhátkem v barvě plechovky. Jestli se tato změna v USA dotkne i verzí s twist víčkem zatím není jisté. Za změnou možná stojí zatím nepotvrzené spekulace o příchodu Nitrousů do Evropy, kde je výroba termosek zbytečně nákladná a tak se počítá buď s trhátkem nebo twist víčkem. Pokud chcete Nitrousy ještě v klasické termosce, tak shánějte, mají je třeba v pražském Candy Store.
Shark Stimulation - Výborný energy drink se žraločí silou

Různé země přinášejí odlišné zvyky i jiné chutě. Takový Shark je původem z Thajska a pro Evropu se vyrábí v Rakousku. Odlišná chuť od všech našich typických tutti-frutti energiťáků je tedy víc než očekávaná. U nás se dá sehnat jen klasický Shark Stimulation, no třeba ve Slovinsku mají i Shark Bite a občas se někde ukáže i verze Shark Up s vodkou. Shark je úspěšný v nezávislých testech a proto se na něj podíváme zblízka:
Shark Stimulation - Pil jsem jej již dříve, když bylo pořízeno 10ks na výměny. Zachutnal mi natolik, že jsem 6 z nich vypil já. Je totiž dost zvláštní, takový jakoby „mléčný“ (mild). Pro méně chápavé – samozřejmě že nechutná po mléku. Sladký Shark, na pozadí mírně kyselý po citrónu, je tak odlišný, až jej není k čemu přirovnat. Vím jen jediné – budete jej chtít znovu! Známka? 1-. A mínus je jen rezervou pro další verze
Aktualizace 2016: Nový český web oficiálního distributora, Zralock.cz, nabízí zaváděcí cenu 25 Kč, takže neváhejte objednat dokud tahle cena platí. Proč? Protože Shark je opravdu odlišný a stojí za ochutnání
Nový Power Up Dragonfruit s chutí dračího ovoce

U nás celkem známý klasický Power Up prodávaný ve 250ml plechovce třeba i v takovém Makru se dlouhá léta nikam nepohnul a to nejen u nás, ale ani v Německu. Malé téměř přehlédnutelné změny designu těžko můžou uspokojit vzrůstající zájem o energy drinky a tak je jen dobře, že se konečně rozhodli se svou značkou něco udělat. O to zajímavější je rovnou půllitrový obsah a využití ovoce, které má v tomto segmentu premiéru.
Power Up Dragonfruit povyrostl do 500ml plechovku, místo modré dostal červenofialovou a navíc získal dračí ornamenty, ale jinak je to od prvního pohledu pořád ten klasický Power Up. Což je jen dobře, protože se jedná o známou značku. Název spolu s draky na plechu prozrazuje příchuť samotného energy drinku. Dragon Fruit je totiž druh exotického kaktusovitého ovoce, česky dračí ovoce, pitaya, pitahaya nebo jahodová hruška.
Dragon Fruit se podle všeho ještě nikdy jindy v energetickém nápoji neobjevilo a zároveň je celkem neznámé. Proto si jen těžko můžeme představit, jak takový energiťák vlastně chutná. Dračí ovoce jako takové, chutná i přes jeden z českých názvů „jahodová hruška“ jako směs angreštů a vodního melounu. V Německu už se začal prodávat před pár týdny, my se pokusíme zjistit, jestli nedorazí i k nám. Těšíme se na něj, vypadá zajímavě.
Rhinos Musicdrink vol. 1 - Hrající energiťák!

Rhinos je v Německu celkem oblíbenou značkou energetického nápoje a tak není divu, že byla zrovna tahle značka vybrána pro zajímavý projekt s názvem MusicDrink. Hudební nápoj byl ve své první verzi vyroben pouze za účelem testování, které ovšem probíhá tak úspěšně, že se ještě letos před vánoci dostane vyladěný Rhinos do běžného prodeje. Výrobce očekává velký zájem a chystá i jiné, než jen hudební edice.
Rhinos Musicdrink vol. 1 je klasický 330ml Rhinos s nádherným hudebním potiskem sleeve fólie a především přiloženým 2 GB MicroUSB Flashdisk s 25 songy od Kontor Records ve stylu House, Electro a Dance. Na tracklist můžete mrknout zde. Hudbu přehrává aplikace ve Flash Playeru, ten celkem dost zatěžuje PC a tak bude ve finálním produktu použita verze v Javě. V aplikaci lze přehrát samotná hudba, přes net i videa.
Mě osobně padla přiložená hudba do noty, každý samozřejmě poslouchá něco jiného a tak tentokrát zaujme jen určitou část. Finální Musicdrink vol. 1 projde i dalšími změnami – místo sleeve fólie bude použit přímý potisk, plechovka bude menší, klasická 250ml zaujme i sběratele a velikost flashky naroste na příjemnější 4 GB. Hudba na ní je v MP3, takže si ji můžete stáhnout a flashdisk použít na cokoli jiného.
Videoblog #2: VHV válí v "luxusní" recenzi na Rehaby

Pamatujete si ještě na článek Videoblog #1: Když víte o energiťácích úplný ho… kulový? Pokud ne, mrkněte na něj, protože dnes vše získá novou dimenzi. VHV se totiž i přes velkou kritiku rozhodl ve svých „recenzích“ pokračovat. Prosil nás o smazání původního článku, nestalo se a tak nám v dalším videu alespoň ironicky poděkoval. Někdy se podíváme i na jeho ostatní videjka, dnes jen to poslední, po kterém tak nějak slíbil, že už další recenze dělat nebude. I když dle dalšího komentáře není pořád ještě 100% rozhodnutý…
Povšimněte si především jeho výborné výslovnosti. A tím nemyslím jen Rýhejby, Rodžo a Proutýn… Tak jako tak, nebudeme VHVho kritizovat, je to jeho věc a evidentně nejen ony recenze na energiťáky, ale celý jeho kanál sleduje nehorázná hromada lidí. A proto zdravíme slavného VHV, jehož jsme potkali u Candy Store.
Schlecker se mění v Tetu a Powerking mizí z regálů

Dlouhá léta se dal u nás severský energy drink Powerking sehnat celkem jednoduše, jen bylo potřeba vědět kam zajít. V prodeji byl v každé pobočce drogérii Schlecker a těch bylo celkem dost po celé republice. Jenže německý majitel si po postupném válcování konkurenční drogérii Teta, které byly nakonec všechny prodejny Schleckeru v ČR odprodány. Tím však končí také dovoz Powerkingů, v Tetě mají leda Energia Power Drink.
Na Slovensku se Powerkingy rozmáhají, k dispozici jsou všechny příchuti a nově i půllitr. No Češi po dlouhé době ostrouhají, kdo si je ještě nekoupil, ten to bude mít do budoucna dost složité, jelikož se jinde sháněly dost těžko už proto, že právě Schlecker byl distributorem. Přesto se najde pár míst, kde by se měly dát sehnat i nadále. Vedle malých soukromníků je to třeba síť čerpacích stanic Benzina, kde jsem již několikrát viděl alespoň 250ml originál. Objevovat by se mohl i na dalších benzínkách, nebudou všechny a nahledáte se…