Guarana Energy Drink - V jednoduchosti je síla

Jednoduchý název, nepřeplácaný design a zajímavý obsah. To vše nabízí energetický nápoj Guarana, který pochází ze Srbska, kde je jedničkou na trhu. Sehnat lze také v okolních zemích, dívejte se po nich především v Bosně a Bulharsku. V dalších zemích se shání hůře, přesto (nebo právě proto) patří mezi hodně oblíbené značky. Navíc celkem pravidelně vznikají zajímavé edice plechovek. Má smysl je shánět také kvůli obsahu?
Guarana – Celkem klasický drink se vyhýbá tutti-frutti a jde cestou mírně převládající kyselosti. Takové jsou vlastně všechny Guarany a to je dobře! Chuť je vyvážená a jednoduchá, stejně jako plechovka. V syceném drinku obsahujícím méně kofeinu než je obvyklé (25mg/100ml) nenajdete žádné neidentifikovatelné chutě. Díky tomu přesně víte, co pijete. Škoda jen, že kyselost způsobuje mírnou lepivost. Skóre: 2
Guarana Strong – Chuťově hodně podobný energy drink jako originál je odlišný především v tom, že obsahuje více kofeinu, tedy typických 32mg/100ml, k čemuž bylo potřeba zvýšit množství ostatních látek. V chuti je poznat rozdíl právě jen v tom, že je silnější a mírně výraznější. Nejvíce zaujme její ještě jednodušší černá plechovka se sovou. Strong je určen pro klubové využití a tomu také odpovídá. Skóre: 2
Guarana Cranberry – Brusinkové verzi jsem dlouho nemohl přijít na chuť. Je totiž výrazně odlišná od všech dosud ochutnaných brusinkových energy drinků. Slaďoučký a jemně sycený nápoj hodně připomíná český Top Topic, akorát s jemným nádechem brusinek. Příjemná kyselost se po spolknutí mění v mírně silnější a možná i zbytečně přehnanou. Celkově je stejně vyvážený jako jeho bratříčci. Skóre: 2
Guarana Mojito – Poslední příchuť si taktéž zakládá na kyselosti, přesto se stává velkým překvapením. Zapomeňte na všechny ty energiťáky co mají název Mojito a přitom k nim mají daleko. Z Guarany Mojito ucítíte vše, co cítit máte – mátu, kyselost limetky i třtinový cukr. Ničeho není víc, nic nechybí. Vyvážené drink bude pro příznivce mojita jasnou jedničkou, mezi energetickými nápoji získává Skóre: 2
Ano, 4× dvojka pro energiťák ze Srbska! Guarany jsou mezi sebou výjimečně skvěle vyvážené a pokud zachutná jeden, zachutnají všechny. A o tom rozhodne váš názor na mírně kyselé energy drinky
Mohou být edice Red Bullu Red/Blue/Silver také u nás?

Z původně limitované edice brusinkového Red Bull Red se nakonec stal absolutně normální artikl. Později se objevily také dva bratříčci v podobě limetkového Silveru a borůvkového Blue, jenže to jsme pořád byli na území „hlavního státu Red Bullu“, tedy Rakouska. Po dlouhém čekání se v mírném redesignu objevily všechny tři verze v Německu, odkud putovaly také do Švýcarska a Lucemburska. Mohou být také v ČR a SR?
Ano, zcela oprávněná otázka bohužel nemá jasnou odpověď. Možné to je, jelikož už jsou edice považovány za zcela normální artikl, kdežto původně měly jen roční životnost a poté mělo dojít k ukončení výroby. Stejně tak už nejsou určené pouze pro domácí Rakousko a za hranicemi je nedrží žádná nesmyslná pravidla. Do ČR se tedy zcela jistě dostat mohou. Bohužel vzniká nová otázka – Tak sakra budou tu, nebo ne?
A na to již odpovědět bohužel nedokáži. Český i slovenský trh není zrovna největší a tak by tu mohla být určitá nejistota. Na druhou stranu je Red Bull stále nejprodávanějším, jelikož si jej dle průzkumů kupuje většina těch, kdo energy drinkům nerozumí, ale přesto si jej jednou za čas koupí. Pro tuto sortu lidí je RB otcem všech ED a na jiné prohlásí leda: „To je něco jako Red Bull?“. Prodávat by se edice prodávaly, tak se tu snad také objeví. Slibujeme, že se pokusíme zjistit odpovědi na nově vzniklé otázky a to přímo oficiální cestou
V komentářích se můžete vyjádřit k tomu, jak moc tu Red Bull edice chcete. Třeba si toho někdo všimne ;)
Videoblog #1: Když víte o energiťácích úplný ho...kulový

Před několika měsíci jsem měl v plánu dělat pro Energy-Drinks.cz také videoblogy ze světa energetických nápojů. Neměl to být žádný nudný pokec, kdy bych jen seděl doma před kamerou a blábolil. To už je jednodušší vám to sem hezky napsat, ať taky umí ta dnešní generace číst. No než jsem se k něčemu dokopal, předběhl mě neznámý videologer co si říká VHV. A právě na jeho z naší strany nekomentované video se nyní podíváme:
Hustý co? Tak a teď tady od vás chci mít hromadu komentářů, protože takhle by to přeci nešlo VHV ví o energetických nápojích úplný kulový, místo toho si jen hezky přečetl článek na internetu, který taky nebyl zrovna nejpovedenější. Komentujte jak jeho výkon, tak to, co byste chtěli vidět ve videologech naší vlastní výroby. Moje představa: Návštěva stáčírny, nějaká ta pěkná akce, tipy, triky a bůhví co. A jak to vidíte vy? Máme síly na to, abychom trumfli jistého VHV? A co na to Jan Tleskač?
X Force v novém černém designu, chuť se nemění

Jestli se dobře pamatuji, tak to bylo loni, kdy se začal v ČR objevovat energetický nápoj X Force. Vyrábí ho rakouská společnost ITC Intertrade Company a čeština na plechovce se nachází jen „kdyby náhodou“. To znamená, že původně nebyl vyroben pro český trh. Jazyky okolních států se na produkty umísťují i když se do nich vůbec nemají prodávat. X Force původně vznikl pro Brazílii, přesto se u nás prodává docela ve velkém.
Nyní je čas na „novinku“, kdy se na pultech především vietnamských minimarketů a večerek začíná vedle původní modré plechovky objevovat také nová černá verze. Větší změny byste hledali jen těžko a to jak na plechovce, tak u samotného obsahu. Nejedná se totiž o novou příchuť, ale jen o změnu barvy z modré na černou. Ano čtete správně, černý X Force Energy Drink má absolutně stejný obsah jako jeho modrý bratříček.
Pro sběratele zajímavý kousek, běžný pijan si změny ani nevšimne. Jiných příchutí se zatím nedočkáme, jelikož ani neexistují. Maximálně se může objevit větší 355ml plechovka vyráběná pro Brazílii. Pro tento jihoamerický trh byly vyvinuty také 3 energy shoty ve verzích original, ovocný mix a citrus, které se pyšní označením „první sycené shoty“. Ty se v ČR objeví jen těžko, navíc je sbírá málokdo, ale za ochutnání by to stálo
BigShock! představuje poslední redesign - nový Bitter!

V minulých měsících se toho kolem BigShocku dělo tolik, že už to ani nedokáži spočítat. Po vzoru Juicy verzí se dočkal redesignu Original s Goldem a ve stejném trendu pokračovaly také nové příchutě Light a Cola. Nyní je konečně řada na posledním 7 BigShocku Bitter, který touto změnou získává nově podtitul „sladce hořký“. I přes návrat ke žluté zůstává hudební téma, zmizel jen mozek s typickým nápisem „Brainssss starter“.
Plechovky nového BigShock! Bitter půjdou do prodeje až na přelomu měsíce května a června, takže si ještě chvíli počkáme. Nepište si o mě ani mě, ani do BigShocku, jelikož je nikdo z nás ještě nemá Chuť se nezmění, což příznivce Bitteru určitě potěší. Plechovce také zůstává odlišnost, kdy je v horním proužku použita nota místo typického trhátka. Na zadní straně nechybí AR kód, jeho hlubší význam si představíme příště.
P.S.: 250ml plechovek Original, Bitter a Gold se zatím změny v designu netýkají.
Black se vrací do ČR, bude v Tescu + soutěž o Porsche!

Energetický nápoj Tiger známe z českých luhů a hájů snad všichni. Dříve se prodával téměř na každém rohu (především u vietnamcu) a poté zcela neočekávaně zmizel. Mezitím oslavil v domácím Polsku několik úspěchů a přidal nové příchutě. Jenže pak přišel soudní spor, během něhož došlo k upravení názvu na Black Tiger (černý = vyráběný na černo, bez licence). Po vynesení rozsudku se musela společnost FoodCare vzdát názvu Tiger a přejmenovat svůj nápoj na Black. Původní Tiger se do ČR nevrátí, „nový“ Black ano!
Black Energy Drink se v těchto dnech začíná objevovat v síti obchodů Tesco a to v ČR i SR!!! Za 19kč si můžete pořídit nápoj dost podobný tomu, co jste kdysi znali pod značkou Tiger. Zatím je k dispozici jen základní verze, ale pravděpodobně se dočkáme také ostatních Blacků, tedy příchutí Light, Mojito, Cuba Libre a Kamikaze. Soutěž o Porsche Boxter z prodávané plechovky platí i pro české a slovenské území. Tesco se asi nevyjádří, přesto se o prodeji dalších příchutí pokusíme zjistit co nejvíce.
Z kamionu se vysypalo 30 palet energy drinků

Rozhodli jsme se, že jednou za čas zahodíme stranou všechny ty testy či novinky a místo toho se podíváme do minulosti. Web neexistuje ani rok, no segment energetických nápojů je plný zajímavostí již dlouhá léta. Postupně se dočkáte informací o různých značkách, vzniku energy drinků na jednotlivých kontinentech nebo události, o kterých se chceme zpětně zmínit. Prvním z nich je nehoda, jenž se stala v únoru 2011 na Kladensku.
Středa 16. února 2011, krátce po 7:00 – Po silnici u Třebíze jel nic netušící řidič německého kamiónu, jehož nákladem bylo 30 palet energetických nápojů. V tu chvíli vrazil z boku do kamionu řidič protijedoucí dodávky, který vjel do protisměru v důsledku mikrospánku. Ne neočekávaný náraz neměl řidič šanci zareagovat a skončil se soupravou na boku pod 15 metrovým srázem. Nikomu se nic nestalo, odnesly to jen auta a náklad.
Škodu 10 miliónů tvořil vedle odepsaného kamiónu a dodávky také téměř celý náklad energy drinků. Zničené hromady plechovek se sice překládaly na jiný kamión, ale to jen z důvodu zlikvidování bordelu na poli. Přesto se ještě večer válely plechovky po širokém okolí a dokonce se kvůli nim seběhlo pár lidí (typičtí češi ). Celkem zůstalo použitelných nápojů zhruba na paletu, i ty byly nakonec na povel majitele zničeny.
Původně se mluvilo o tom, že na kamionu byly Vulcany pro Tesco, kterých bylo v tu dobu nedostatek a nakonec se místo nich objevily Volcazy. Jeden kamion by zásoby Vulcanů neohrozil, za jejich zmizení stálo něco jiného. Později se z lepších fotografiií podařilo identifikovat Nature Energy pro Německý Kaufland. Fotografický pohled na způsobenou škodu vyvolává v příznivcích energy drinků smutek ještě dnes.
Zdroj a foto: Kladenské listy. Zde můžete vidět také další fotografie.
DrinkMe Energy Drink - Nedoj duhu, vypij duhu!

Stejně jako v každém odvětví, také u energetických nápojů se objevují firmy, které k tomu všemu chtějí přistoupit trochu jinak. Mezi zářné příklady patří mimojiné DrinkMe – Uberdrink přicházející přímo z říše divů. Nejde jen o nápoj, ale o kompletní filozofii s cílenou komunikací pomocí hudby, umění, pomáhání jiným lidem a dalších prostředků. Vídeňský výrobce se chová přesně tak, jak by se mělo chovat více firem. Za tím vším není jen bílý králíček a říše divů, ale i dva výborné nápoje!
DrinkMe – Bílý králíček se rozhodl, že prozradí tajemství chutě těch nejzajímavějších ingrediencí z říše divů a naplnil s nimi přenádhernou duhovou plechovku! Po otevření jsem se trochu zalekl, jelikož jsem ucítil kokos, který je v chuti cítit celkem dost. Naštěstí je ve spojení s mučenkou, hroznem a liči v přijatelné míře a nevadí ani jeho odpůrcům. Jemně sycený a jen při rychlém pití lepivý nápoj skrývá opravdovou duhu také uvnitř. Mění chutě a přitom je vyvážený, aneb duha jak má být! Skóre: 2
DrinkMe Ladies – Také růžová plechovka skrývá kousek z říše divů a dokonce se na ní posadil samotný králíček. První energy drink vytvořený speciálně pro ženy je v podstatě sugarfree verzí originálu. Kokosové pozadí chuti přebíjí schizandra. Toto spojení vytváří chuť sladkého dortíčku, přesně takového, co mají ženy rády. Méně sladký než originál, pro mě až příliš „vodnatý“, ale ženy po něm budou šílet. Skóre od muže: 3, od ženy: 1–
DrinkMe můžete aktuálně sehnat v Rakousku a Německu. Výrobce se nebrání proniknutí na český a slovenský trh a tak doufáme, že se mu to jednoho dne podaří. Před pár dny mi kokos „podrazil nohy“ u Rockstaru, v DrinkMe naopak funguje naprosto skvěle. V říši divů musí být na své bílé králíčky hrdí! Nezapomeňte se podívat na webstránky DrinkMeWorld, kde sami můžete pochytit, jak to v takovém Wonderlandu vypadá.
Battery ve speciální edici s kapelou Nightwish!

Severský energetický nápoj Battery se pomalu, ale jistě probíjí na „naše“ trhy. Na Slovensku je na tom o něco lépe, do ČR postupně proniká a získává další distribuční kanály. To jen pro informaci, jelikož dnešní článek je o něčem jiném. Pro bystřejší jedince to nebude zas taková novinka, já mezitím čekal na blíže nespecifikované zprávy, o kterých se v případě úspěchu včas dozvíte. Mezitím se s námi podívejte na nádherný plech Battery energy drinku, jenž vznikl spojením s metalovou kapelou Nightwish!
Battery v limitované edici Nightwish lze aktuálně sehnat pouze na území Finska, odkud pochází jak energiťák, tak samotná skupina. Nightwish letos slaví 15 let existence a právě na jejich počest vznikl přenádherný potisk navržený přímo lidmi z kapely. V rámci 15. výročí vyrážejí Nightwish na Imaginaerum World Tour 2012 – 2013 během něhož navštíví celou řadu velkoměst včetně Prahy! Koncert se koná 30.4. v Tipsport aréně (donedávna Tesla aréna). Jen škoda, že tahle luxusní edice nebude během vystoupení k dispozici :(
Test: Rockstar Coconut Water - To jako vážně???

Když jsme na začátku roku představovali novinku pro USA v podobě Rockstaru Coconut Water, tak jsme se trochu obávali toho, co to vlastně bude zač. Uběhly 3 měsíce a já konečně dostal příležitost tenhle podivný drink ochutnat. V Kanadě se mezitím objevil podivný Rockstar Rehab Coconut Water, který tak nějak ukradl název Rehab od konkurence. Kokosový RR je vlastně další odbočkou řady Recovery, jen má místo klasických 3% džusu rovných 10% a bylinou směs k tomu. Plechovka nádherná… a chuť?
Letos se mi podařilo ochutnat dva částečně kokosové drinky. Sexergy i Drink Me jsou ok, jenže tam se kokos jen schovává. Coconut Water dává najevo naprostý opak, a to hned od otevření. Ochutnání dopadlo přímo katastroficky. Já si cucnul jednou a měl jsem dost. Nedávno pil tento Rockstar také Tessi. Jeho slova? „Kokos mám rád, takže to šlo, ale je to jen kokos, nic víc.“ Přesně! V tomhle energiťáku nenajdete ani špetku chuti po taurinu, ženšenu a kofeinu. Průzračná kokosová voda, víc od toho nečekejte.
Pořizovat Rockstar Coconut Water z USA za velký prachy nemá smysl. To si radši kupte ověřený a výborný XDurance. Chutná vám kokos a říkáte si "Jemu kokos nechutná, mě jo, tak mi bude chutnat i Coconut Water?. Ano, v tom případě vám opravdu zachutná, protože chutná naprosto stejně, jako pravý kokos z palmy, který koupíte výrazně levněji v kdejakém obchodě. Rockstar Coconut Water vlastně ani není energy drink, ale jen sprostý marketingový tah v podobě chemicky vytvořené kopie kokosu. Jestli tohle Rockstar myslel vážně…
Crunk v ČR skončil, problémy má i v USA

Informace o problémech Crunk Energy Drinku máme na stole již nějaký ten den, dotazů na něj hromady a nechuť psát o tom ještě větší. Jak jste mohli za dobu běhu tohoto webu zaznamenat, český distributor Crunku rozjel celkem pěkný eshop, místo obchodů obsadil větší města za pomoci dealerů a dokonce se podílel na 1. Mezinárodním Dni Energy Drinků, když nabídl slevy. Vše vypadalo hezky, až najednou zmizely facebookové stránky, kiksnul eshop a o distributorovi se začaly šířit podivné zvěsti.
Nechceme šířit drby, jenže pro vaší informaci se to hodí alespoň trochu popsat. Crunk v ČR prostě skončil, distributor vždy tvrdil, že má vše domluvené oficiálně. Prý komunikoval přímo „s Atlantou“, což je město, ve kterém výrobce sídlí. Podle všeho tomu bylo zcela jinak a v podstatě jen dělal klasického překupníka, když Crunky tahal zcela neoficiálně z Německa. To by možná nebyl takový problém, kdyby ze svého podnikání nedělal oficiálního distributora. Jak moc přesný je popis důvodu nevíme, realita však bude hodně blízko.
Ještě překvapivější informace dorazila z USA, kde se bez očekávání také ději zajímavé věci. Lidé si stěžují, že nemohou sehnat svůj oblíbený energy drink, jelikož zmizel z krámů a dokonce je mimo provoz samotný e-shop. Na stížnosti nikdo nereaguje, neobjevují se nová videa a posledním příspěvkem je přání k Valentýnu. Zajímavé? Ani ne… Pokud Crunk pijete rádi, či jej ještě nemáte ve sbírce, tak byste asi neměli váhat a začněte shánět. „Dítě“ samotného Lila Jona je totiž dost možná na pokraji svých sil…
Velikonoční soutěž o energy drinky + 100 000 návštěv

Je to až nepředstavitelné, jak ten čas letí. Shodou náhod zrovna dnes slaví Energy-Drinks.cz 9 měsíců své existence a po silvestrovské soutěži při příležitosti oslavy 50 000 návštěv se blíží oslavy další. Za tři měsíce a pár dní se totiž na náš web podívalo tolik dalších lidí, že můžeme oslavit celých 100 000 návštěv. Shodou náhod se nám tyto oslavná čísla sházejí na svátky a tak rovnou přejeme všem čtenářům Veselé Velikonoce!
Pár nudných čísel, které možná pomůžou v soutěži: V minulých dnech se podařilo překonat 200 000 prohlédnutých stránek, za pár hodin se objeví také návštěva číslo 100 000. Všechno to má na starosti 40 000 návštěvníků, které se k nám v hojném počtu vracejí, což nás nesmírně těší. 20 000 návštěv dorazilo z vyhledávačů, 10 000 si zadalo adresu přímo do adresního řádku a zbytek z webů, které na nás odkazují.
Aktuální stav počítadla k 9. dubnu v 11:00 je 99 388. Průměr návštěv na den je za poslední dobu 577 návštěv denně. Tyto čísla si pamatujte do soutěže, budou se hodit, i když je jen otázkou, jestli kulaté číslo padne dnes, nebo až zítra. Denní úspěch je totiž odrazem zajímavosti daného článku a to se jen těžko odhaduje… Za všechno ale děkujeme vám, našim čtenářům. Ženete nás stále kupředu.
Co za tím vším stojí: Dnešní článek je v pořadí 197 od započetí webu, ale dokonce 85 za tento rok. Původně bylo v plánu vydávat článek obden, ale to prostě nejde. Od začátku ledna totiž neustále jen někomu dlužíme nějaký ten článek. Informací je totiž tolik, že by bylo o čem psát i 2× za den, jenže na to už fakt není čas. Za hromady informací a podkladů naopak děkujeme všem našim partnerům. Jejich výpis by se do tohoto článku nevešel, na webu je to však jasně vidět.
Za úspěchem stojí také chuť, kterou bohužel občas kazí závistivci, opičáci a další individua. Jen tak pro informaci – na psaní článků, domluvu s prodejci a distributory, návštěvy ve stáčírně a kancelářích či vyhledávání novinek bylo vynaloženo tolik času, že bych v práci vydělal více peněz, než kolik jsem vrazil do své největší české sbírky plechovek od energetických nápojů. Těch pár plechovek, co občas dostaneme, dokázalo vynahradit asi tak 1/30. Ale to je fuk – Nedělám to pro plechy zdarma, dělám to pro své čtenáře.
Soutěž: K oslavám už neodvratně patří soutěž a jednu takovou jsme tu měli i na velikonoce. K vítězství v soutěži stačil jeden jednoduchý tip odeslaný do naší emailové schránky. Bylo to opravdu překvapivé, ale emailů dorazilo rovných 100! Většinou jste nám přisuzovali 100 000 návštěvu do pondělních pozdních hodin nebo úterních odpoledních hodin. Pravdou však je, že na nás Google Analytics zařinčel 9.4 v 17:27!!!
Ano, soutěž měla úspěch nejen hromadou reakcí, ale také zvýšenou návštěvností, což se dalo očekávat. Kdo tedy vyhrál balíček plný energy drinků, které jsme testovali ve dnech minulých – FAKEER, Battery, 4× Sexergy, Shot, Divas, Superman a 2× Tatanka? 10 plechovek a unikátní PET obdrží Martin Tenkrát za tip 9.4, 17:30. Gratulujeme! Ostatním děkujeme za účast a přejeme hodně štěstí v dalších soutěžích.
Nakupujeme z ciziny - Německé Drink4you.de

Nakupování a objednávání energetických nápojů přes internet je v poslední době opravdu oblíbené. Kdo by se divil, když je to pro většinu z nás v podstatě jediná cesta, jak se dostat k jinak nesehnatelným drinkům. Ano, sbírání by nemělo být jen o objednávání a vyčkávání na pošťáka či kurýra, ale o shánění po obchodech a radosti z objevení neočekávaného plechu. Jenže jak jinak získat energiťáky z USA? Těžko… proto tu je například německý e-shop Drink4you, o kterém se dnes dozvíte vše potřebné.
Nabídka: Drink4you.de nabízí všechny možné nápoje z USA, Německa a Velké Británie. Na kompletní nabídku se mrkněte sami, nás totiž zajímají jen energy drinky. Pořídit si můžete téměř všechny plechovky značek Monster a Rockstar z USA. Dále nechybí AMPy, NOS, originální No Fear, z ČR zmizelé Crunky, AZ, anglické a německé Relentlessy, Venomy v hliníkových lahvích a hromadu dalších. Nabídka je tedy více než dostatečná, otázkou však zůstává, jestli to stojí za to.
České ceny: To první, co musíte udělat po příchodu na Drink4you.de, je registrace a poté přepnutí cen na české koruny. Přepínač se nachází v pravém sloupci úplně dole. Stačí přepnout z Euro na Tschechische Krone a ihned budete mít lepší přehled o cenách. Ty sice nejsou zrovna nejnižší, ale zkuste si udělat podobnou objednávku přímo z USA… Já 3 objednávky přímo z Ameriky měl a jen jednou to dopadlo dobře. To u Drink4you nehrozí.
Objednávání: Po úspěšné registraci a přihlášení nezbývá než začít přihazovat položky do košíku. V Německu se bohužel platí záloha na plechovku a účtovat se musí i nám. Do košíku naházejte všechny požadované položky, klikněte vpravo nahoře na košík (už musíte být přihlášeni), zkontrolujte objednávku a klikněte na Kasse. Po kontrole dodací adresy se konečně dozvíte také cenu za poštovné a v dalším kroku vyberete způsob platby. Na výběr je PayPal a mezinárodní platba na bankovní účet.
Doprava: Balíky vozí z Německa DPD, tedy kurýrní firma fungující v obou státech. Díky tomu je dodání opravdu rychlé, při zaplacení do podvečerních hodin stihne balík vyrazit ještě týž den. U vás doma se kurýr objeví druhý pracovní den, tedy do 48 hodin od odeslání, a to je rychlejší než vnitrostátní zásilka přes naší poštu. Cena za dopravu se liší podle váhy zhruba od 325kč až po 500kč, ale to už budete mít v balíku 40 velkých plechovek.
Kvalita balení: Drink4you balí plechovky po několika k sobě a zavařuje do fólií, takže se nehýbou a nemohou se vzájemně poničit. Jednotlivé „balíčky“ jsou v krabici pečlivě rozmístěny a nejsou opřeny o sebe. Mezery zaplňují prefabrikované kousky polystyrénu a tak nehrozí žádný pohyb, jenž by mohl ohrozit jakoukoli část vaší objednávky. Nebudu tvrdit, že dostanete plechovky bez jediného škrábance, ale je pro to udělané maximum.
Drink4you se snaží přidávat nové drinky od Monsteru a Rockstaru co nejdříve a celkově svou nabídku pravidelně rozšiřuje. K objednávce navíc získáte vždy něco navíc. Někdy je to energy drink zdarma, jindy pitíčko a v poslední době dvojice CapriSonne s nálepkou Monster. Prohlídněte si také naše fotky, kde vše uvidíte lépe, než to dokážeme popsat. A teď už nezbývá, než vyrazit na e-shop Drink4you.de a začít nakupovat
Diva's for Women - Energiťák pro ženy (i muže?)

V roce 2010 se začal na Slovensku prodávat energetický nápoj Diva's for Women. Jak už název napovídá, odlišná filozofie celé značky a samotného nápoje se zaměřuje na ženy, respektive „divy“. Není to ale jen o označení, nápoj nemá s klasickými energy drinky nic moc společného a naopak se pokouší přijít s něčím úplně jiným. Základním stavebním kamenem je rostlina Kacip Fatimah pocházející z dalekého Bornea a obsahující látky, které jsou jako šité na míru ženám.
Test: Jak předchozí slova napovídají, testování tohoto nápoje na mě či mém kolegovi by asi nedávalo smysl. A tak jsme poskytnuté vzorky rozdali na kurzu plném žen. Různý věk a rozdílné názory na energy drinky udělaly své. Většině z nich však Diva's opravdu chutnal. Největší úspěch hlásil ze skupiny jenž ED nepije. Diva's přesvědčil také pijačky Red Bullu, což už je zajímavý výsledek. Objevil se ale i takový názory, že je to jen průměrná šťávička. Mojí přítelkyni, jenž je navyklá na klasické drinky, jemný a akorát sladký nápoj nezaujal vůbec. Celkově se dá drink označit za povedený, úspěch hlásí zhruba u 80% žen. Muži naopak kroutí pusou a palec nahoru zvedlo jen nějakých 10%. Skóre? 1– od žen, 4 od mužů, ale to se dalo očekávat
Divas drink můžete sehnat na Slovensku, kde se prodává v Metru, Hypernově, DM, Carrefour, Kauflandu, Ternu, Coopu, CBA a od konce dubna také v Tescu. Na stránkách Divasu dokonce naleznete podrobnou mapku. Do ČR se Diva's energy drink for women teprve přižene a to v následujících měsících. Muži se na budou těšit zřejmě jen kvůli plechovce do sbírky. Ženy by naopak měly sledovat Energy-Drinks.cz i nadále, jelikož se včas dozví, v jakých obchodech se Divas začne prodávat.
FAKEER spouští fakt vymazlenej web!

FAKEER se dostal do prodeje teprve před pár dny, mezitím však rozhodně neusíná na vavřínech. V plánu je určitě hromada věcí, jenže nic nemůže jít pořádně, když není kde informovat. Sice je tu Fakeerovská facebook stránka a dokud budou kluci hodní, tak se vše dozvíte také na Energy-Drinks.cz, ale bez vlastní vymazlené webstránky to prostě nikdy nebude ono. A právě taková pořádná homepage konečně spatřila světlo světa!
Čerstvě spuštěná sajta FAKEER.cz naprosto skvěle znázorňuje, jak by takový web zabývající se produktem v kategorii energetických nápojů měl vypadat. Většina konkurenčních firem sází na klasické rozložení plné serepejtiček a nedejbože reklam. Fakeer.cz jde jinou cestou a díky tomu se místo nezajímavých článků dozvíte všechny důležité věci, které se tohoto energy drinku v jedinečné láhvi týkají.
Po otevření vnímejte každou maličkost. Vše je totiž promyšlené do posledního puntíku. Vedle důležitého seznamu prodejen a popisků jednotlivých složek v nápoji se dozvíte, jestli je zdvižený prostředníček jenom gesto. Kluci z Fakeer Teamu dokonce sepsali Fakeer Manifest a nezapomnělo se ani na plochy našich monitorů a displejů. No nic, nebudu vás dál zdržovat, jelikož to co uvidíte na FAKEER.cz nenahradí ani 1000 slov
P.S.: Mrkněte také na jednu zcela nezávislou recenzi na FAKEER z blogu Davida Kováře.
Test: Tatanka Energy Drink - Garantovaná odlišnost

Až z rakouské Vídně, což je vlastně jen za tou poslední zatáčkou na D1 (zdravím brněnské příznivce ), k nám dorazily už názvem odlišné nápoje. Tatanku jsem poprvé ochutnal díky Hruškovi (zdravím také tohoto dnes již skomírajícího sběratele), ale to už je dlouho. Popisky jako „garantovaná odlišnost“, „tekutý životní styl“ a „odvaž se“ se k tomuto drinku opravdu hodí a tak nezbývá, než se k němu vrátit a zjistit, co je vlastně zač.
Tatanka Liquid Power – V bílé plechovce se nachází něco naprosto neočekávaného. Složení obsahující bizoní trávu, jablko, shizandru a další věci vyvolává zděšení a po otevření se to o moc nezlepší. Z vůně doslova čpí šílený mix a po ochutnání navíc poznáte, jak nechutně kyselý může energiťák být. Jednotlivé složky se mezi sebou hádají a vytvářejí zajímavé pachutě. Věřím, že leckomu zachutná, ale já mezi takové jednotlivce opravdu nepatřím. Někde vzadu jsou sice ty jabka, jenže celkově je to prostě jen přehnaný mix. Skóre: 4
Tatanka Pink Power – Po zkušenostech s bílou verzí se mi do té černé, tedy dle názvu růžové, energie ani nechtělo. Ukecal mě k tomu až příslib amarenové chuti, tedy višně, s přidanou aloe verou a zázvorem. Ihned po otevření mě omámila višňová vůně a drink si mě získal. Každý lok nabídne místo kyselosti jen aromatickou, vyváženou a především nepřeslazenou višňovou chuť. Další přísady neruší celkový dojem a naopak jej jen dokonale doplňují. Teď už konečně chápu, co má Tessi na tý Tatance tak rád. Skóre 1– !
Tatanku seženete především v sousedním Rakousku, kde se prodávají také další dvě verze s obsahem vodky a to Pink! a Pure & Strong. Výborce ale aktuálně komunikuje s pár zájemci o distribuci z České Republiky, takže se jich možná již brzy dočkáme i u nás. Bílé plechovce bych se raději vyhýbal, ale Tatanku Pink Power si s radostí koupím ještě jednou… a nebo radši víckrát
X Drinky ve speciální fotbalové edici Europe 2012!

S blížícím se fotbalovým mistrovstvím Evropy se objevila také jedna zajímavá novinka. Pokud už jste o ni náhodou zakopli na facebooku, tak se teď dozvíte ještě něco navíc. X No Commerce energy drink je na českém trhu zastoupen dvojicí velkých půllitrů s Colou nebo Originalem a také trojicí menších 250ml plechovek ve verzích Original, Bitter Lemon a Green Tea. A právě původní menší Xka nás nyní zajímají.
Na přiloženém obrázku můžete vidět, jak bude vypadat potisk 250ml plechovky X energy drinku Original. Tato dočasná změna se však bude týkat také malého Bitter Lemonu a Green Tea. To znamená tři nové plechovky v zajímavé limitované edici, které se objeví na pultech obchodů již v polovině dubna! X Drink nám chce posezení u Eura co nejvíce zpříjemnit, energie se určitě bude hodit. A náš nároďák snad taky něco předvede
Test: Shot and go - Rakouská střela míří do ČR

Během našich testů už jsme se dostali k pěkné řádce zajímavých energetických nápojů, ale ani jeden z nich neměl tak čistý design jako shot and go. Jednoduchý vzhled žluto-zeleno-zlatavé plechovky s černým puntíkem je naprosto stejný už od vzniku samotného drinku a přitom pořád vypadá skvěle. Někdy holt platí pravidlo, že méně je více. Navenek je malá 250ml i velká 500ml plechovka super, co najdeme uvnitř?
Test: Ihned po otevření je jasné, že to nebude jen nudná klasika. Vůně se může všem těm tutti-frutti kouskům jen vysmát, naopak naznačuje mírnou kyselost, kterou potvrdí i první lok. Shot and go je sice sladší a mírně se lepí, ale díky jemnému sycení a zajímavé až nepopsatelné („vitamínové“?) dochuti po spolknutí nabízí skvěle vyrovnaný nápoj. Vše doplňuje přírodní kofein získaný výtažkem z guarany, jenž má pomalejší nástup efektu s vyšší účinností. Skóre: 2
Shot and go energy drink hledá distributora pro Českou Republiku. Případní zájemci – kontakt zde
Shot and go vznikl v roce 2003 v sousedním Rakousku. Během následujících let se začal prodávat v různých zemích, no do České republiky se nikdy bohužel nedostal. Zatím tedy nezbývá, než vyrazit do Rakouska, Polska, Itálie, Řecka a Dánska. Ale to se snad brzy změní, jelikož má mateřská společnost opravdu velký zájem o rozvoj na český trh. Jen se k tomu nejdříve musí najít správný obchodní partner.
Hazard po sáčku a petce konečně i v plechovce!

Energetický nápoj Hazard se po českém trhu pohybuje již celkem dlouho a přitom za celou dobu zaujal málokterého sběratele. Existoval totiž jen v 1 litrové PET láhvi a zcela neobvyklém 250ml „standing bagu“. Zmiňovaný sáček mám náhodou doma, narazil jsem na něj před 2 lety ve Slavonicích v potravinách kousek od východu z podzemí a tenkrát mě to opravdu dost zaujalo.
Chuť si bohužel nepamatuji, ale začíná to vypadat, že si ji již brzy budu moci připomenout. V nabídkách velkoobchodů se totiž začíná objevovat nová plechovka o obsahu 500ml. Ano, tušíte správně, jedná se o půllitrovou plechovku plnou energy drinku Hazard. Designově se „novinka“ drží svých předchůdců, takže nijak extra nepřekvapí, ale také neurazí.
Malé 250 ml verze s největší pravděpodobností nedočkáme, jelikož tento obsah zajišťuje prodej již zmiňovaného sáčku. Cena pro konečného zákazníka bude někde kolem 20kč, z uvedeného obrázku můžete vykoukat jen cenu velkoobchodní, za kterou Hazard jen těžko seženete. Nebude to sice žádný kasovní trhák, ale minimálně do našich sbírek si cestu najde.
ŠOK: Evropská unie zakázala energetické nápoje!

Ve včerejších večerních hodinách se bohužel stalo něco zcela neočekávaného. Během zasedání evropské komise došlo k hlasování ohledně obsahů jednotlivých látek v nápojích, které nazýváme energy drinky. Od vstupu České Republiky do Evropské unie v roce 2004 se nám dostává jen samých nesmyslných zákazů a tak dnes nemůžeme koupit pravou českou hořčici, špekáčky, do chleba se drtí tvrdý starý chleba, guláš se nesmí nechávat uležet a vlastně vůbec nic není jako dřív. A bude hůř…
31. března 2012 bude navždy označeno jako datum, kdy skončily energetické nápoje takové, jaké je všichni známe již od jejich rozvoje v evropě. Evropská komise totiž odsouhlasila změnu limitů, které jsou natolik přísné, že už nikdy nepůjde o energy drink. Nové limity na 100ml jsou následující: 6mg kofeinu (dříve 32), taurin zcela zakázán kvůli jeho nebezpečnému přístupu k srdci a mozku a guarana jen v množství menším, než životu nebezpečném (zatím blíže nespecifikováno).
Nyní nezbývá, než si nakoupit velké zásoby plechovek plných energy drinků, jelikož nový evropský zákon vstoupí v platnost již 1. června 2012. Od tohoto data bude prodej dle starých pravidel považován za protizákonný a bude přísně trestán. Zákony Evropské unie se netýkají ostatních kontinentů, dovoz z USA a Asie však bude kontrolován a také trestán. Spolu s tímto zákonem skončí také zpravodajství webzínu Energy-Drinks.cz, který tímto ztrácí smysl. Teď už zbývá energetickým nápojům vzkázat jediné – Odpočívejte v pokoji :(
Update: Tento článek byl pouze aprílovským žertíkem ;)
Semtex COOL obarví jazyk na zeleno :-P

V novince o Semtexu COOL jsem se moc netrefil. SemCool, jak jej také oficiálně nazývají, má (bohužel?) k limetce daleko a místo toho nabízí něco trochu jiného. Limitovaná edice vychází ze Semtexu Crazy, takže je jemně sycený, ale o tom to vůbec není. Vzhledem ke spojení Semtexu s televizí Prima COOL má drink schopnost obarvit jazyk na zeleno. Slogan „přiznej barvu“ má donutit k vypláznutí jazyku a tak nějak přiznat, že sledujete právě COOL. První zelené jazyky můžete omrknout na oživeném webu SemtexCulture
SemCOOL se má začít prodávat začátkem dubna mj. k oslavě 3. výročí TV COOL, ale sehnat se dá již nyní. Například Pražákům mohu doporučit zajít do Pont Market Centeru na Masarykově nádraží a vedle FAKEERu si pořídit také Semtex COOL (akorát si budete muset vybrat nepomlácený). Zelenému nápoji jsem popravdě nemohl pořádně přijít na příchuť. Asi tam bude nějaký ten ocas zelených jablek nebo tak něco. Na to mi holt 250ml nestačilo a navíc mi upíjela přítelkyně, která jej označila za „konečně dobrý Semtex“.
P.S.: COOLu přejeme vše nejlepší k zítřejším narozeninám a řadu dalších dobrých pořadů a nápadů
Pure Cofain 699 - Maximální nálož kofeinu

Už několikrát bylo zmiňováno, že maximální zákonem dovolená úroveň kofeinu v energetickém nápoji je 32mg na 100ml. Oproti tomu má Pure Cofain rovných 69,9mg na 100ml a to je více než dvojnásobek! Od toho se také odvyjí označení 699 na plechovce, což je obsah kofeinu v přepočtu na litr. Ač překračuje limity, získal Cofain všechny povolení k prodeji a bez problémů prošel také potřebnými testy. Jen to vlastně není energy drink a dokonce jej není kam zařadit. Je to prostě kofeinový nápoj s pořádnou náloží
Test: Z Pure Cofainu 699 jsem měl opravdu velký respekt. Přecijen kofeinu ve mě koluje hromady a další velká dávka… No ale zkusil jsem to a musím říci, že tento nápoj není označen energy drinkem nejen kvůli zákonům. Chuťově nemají nic moc společného a tak jej přirovnám ke zcela jinému produktu. V ČR již neprodávaná Coca Cole Blak, tedy kola s příchutí kávy chutnala opravdu dost podobně jako tento chuťově kolovo-kofeinový nesycený nápoj. Efekt trvá bez taurinu a dalších látek déle a nastupuje pozvolněji. Pokud vám chutnal Black, pak bude Cofain přesně pro vás Skóre: 2-
Ač netypický energy drink, pořád se za něj dá považovat, jelikož nakopne jak máloco jiného. Na druhou stranu bych jej bral až jako poslední možnost. Těm, co nepijí ani kávu, by totiž zmíněná dávka kofeinu nemusela úplně sednout. Pravidelné pijáky naopak nakopne jako už máloco, tak proč to nezkusit!
Rockstar Rehab "vykrádá" název Monster Rehab

Stále ještě probíhající boj mezi Rockstarem a Monster právě nabírá ještě zajímavější směr. Po hromadě novinek přichází ze strany Rockstar Energy Drinku doslova podpásovka. Kanadský distributor se totiž rozhodl pro nedávno představený Rockstar Coconut Water využít názvu Rockstar Rehab. Že už je název Rehab dávno zabraný a využívaný konkurenčním Monsterem? To sice ano, ale někdy holt copyright nestačí…
Rockstar Rehab se bude prodávat pouze v Kanadě, jelikož je to jeden z mála států, kde Monster nemá registrovanou ochrannou známku pro název Rehab ve spojitosti s energetickými nápoji. Pravděpodobně za to může kanadské právo a tak se klidně může objevit celá řada drinků s podtitulem Rehab. Díky tomuto přístupu vznikají různé odlišnosti, jako třeba RR Burner místo Zero Carb a Monster Reduced-Carb nahrazující klasický Lo-Carb. V evropě je Rehab vázán k Monsteru a tak se Rockstaru Rehab rozhodně nedočkáme.
Semtex COOL - Limitka ve spojení s Prima COOL

Semtex uvedením nových designů a přejmenováním Forte na Crazy rozhodně nechce skončit. Nové plechovky, o kterých jste v anketě hlasovali jako o výrazně hezčích, než byli jejich předchůdci, se postupně objevují na pultech obchodů. 500ml verze lze sehnat třeba v Globusu, Albertu a Tescu. Velký Semtex Crazy se již také objevuje, první zmínka přiběhla z Intersparu. Malé plechovky na sebe snad nenechají dlouho čekat a my se mezitím podíváme na úplnou novinku!
Semtex COOL vzniká jako běžně prodávaná limitovaná edice, zřejmě k 3. výročí (1. dubna) vzniku televize Prima COOL, takže je to vlastně takový C(SEMTEX)L. Od spojení zmiňovaných dvou značek se odvyjí také design a zelená barva pozadí. Co přesně se bude v této 250 ml plechovce nacházet zatím není známo. Já bych očekával nějakou tu limetku nebo jiné ovoce, které má spolu se Semtexem vytvořit osvěžující COOL nápoj. Více zatím nevíme, ale snad to brzy zjistíme
Podpořte Club Power. 500ml v Bille za akčních 12,90!

Poslední dobou už se na akční ceny tolik nezaměřujeme. To proto, že máme v plánu speciální sekci, ve které se naopak dozvíte o úplně každé slevě v těch největších obchodech. Tuto featurku bohužel můžeme představit až po přechodu na WordPress, což bohužel znamená ještě pár týdnů čekání. Mezitím se podíváme na akční cenu dvou ještě celkem nových energetických nápojů Club Power prodávaných v síti obchodů Billa.
Club Power a Club Power Light budou v období 28.3 – 3.4 za akční cenu 12,90 Kč a to znamená další skvělou příležitost pro obohacení našich sbírek. Během původní akce se v regálech většinou nacházel jen Light, což už by se během této akce nemělo stát. Už svůj Club Power ve sbírce máte a chutná vám? Pak jej můžete podpořit dalším nákupem, jelikož se v případě úspěchu zbaví smršťovací sleeve folie, získají kvalitní potisk a pak si je všichni koupíme znova…
Semtex Forte končí, nahradí ho Semtex Crazy!

V pátek byl představen nástupce klasického Semtexu, nový Semtex Explosive Energy, a už tu máme další informace. Nedalo nám to a zapátrali jsme nad tím, co dalšího nás od této tradiční české značky čeká. Nejdříve ale k původnímu Semtexu – ten je již v prodeji a nejlépe se shání v Albertech (super + hyper) a Tescu, přesto se obrňte trpělivostí, já uspěl až napotřetí. Chuťově se Semtex sice trochu změnil, došlo k tomu ale už ve vzhledově starých plechovkách stočených na začátku roku (poznáte dle výrobce Kofola místo Pinelli).
Semtex Forte se bohužel nepřesune do nového oblečku v červené verzi, jak jsem odhadoval, a rovnou skončí. Slyšíte dobře, produkce Semtexu Forte bude bohužel ukončena. No nemusíte brečet dlouho, jelikož ho nahradí zcela nový perlivý Semtex Crazy, což je podle všeho jen Forte s mírně upravenou recepturou, ale jak je tomu doopravdy se nedozvíme dříve, než jej někdo sežene v obchodě. Plechovka místo červené zůstává věrná černé barvě s opravdu „crazy“ pozadím.
Semtex a „nový“ Semtex Crazy letí do prodeje jak ve velkých 500ml plechovkách, tak v malých 250kách. Oficiálně ovšem nevíme vůbec nic a tak je jen otázka času, kdy a kde se všechny novinky objeví. Díky nám však nemusíte čekat a rovnou se můžete mrknout na to, jak vypadají. Těšíte se na ně? To je jedině dobře, jelikož tohle není zdaleka vše, co si pro nás výrobce Semtexu připravil ;) Více již brzy!
FAKEER vyráží do prodeje. Víme KDY a KDE!

Dnes jsou to přesně 3 měsíce, co jsem si nedal pokoj ani na samotný Štědrý den a jako dárek pod stromeček představil zcela nový FAKEER – Energy drink co vás vyfakuje. S takovou hromadou kladných reakcí a očekávání počítal málokdo, dokonce ani kluci z Fakeer Teamu. Od té chvíle vyhledávače a sociální sítě jen běsní, na emailu nestíhá počítadlo a web získává další návštěvy jen proto, že chcete vědět to nejdůležitější: KDY a KDE se Fakeer objeví v prodeji. Konec napínání, tady to máte!
FAKEER Energy Drink v jedinečné PET láhvi ve tvaru ruky se zdviženým prostředníčkem vyráží do prodeje již 1.dubna 2012! Nebojte se, není to žádný aprílovský žertík a nikdo vás nechce jen vyfakovat Od 1.4 seženete FAKEER o obsahu 370ml v 10 vybraných prodejnách PONT Market Center. Pro začátek to stačí a aspoň budete mít důvod k výletu, ať už pěšky, na kole, autem či vláčkem. PONTy se nachází na vlakových nádražích, kterých prodejen se započetí prodeje FAKEERu týká zjistíte na naší mapce:
FAKEER konečně startuje a věříme, že si jej nejen řádně vychutnáte. Tvar PET láhve totiž nabízí opravdu dost možností k pořádnému blbnutí. Své nápady s Fakeerem klidně foťte a postujte na fakeerovskou facebook stránku, ať se všichni pobaví ;) Pořád nevíte, co je vlastně FAKEER zač? Přečtěte si článek s představením, nebo ten se zhodnocením chuti. PONTů je v ČR víc, v případě úspěchu budou všechny zavaleny Fakeerem!
Bomba: Semtex změnil design i samotné logo!!!

Jako rána z čistého nebe dnes dorazila zpráva o novém Semtexu. Náš zpravodajský kolega Pepin mi napsal: „Už jsi potkal ten nový Semtex? Já na něj dneska koukal jako blázen“. Sakra na jakej novej Semtex? Hlídám přeci všechny možné i nemožné informační kanály a o ničem nevím! Pepin neváhal, vzal do ruky klasické fotografické náčiní (čti mobil) a ihned dodal vše potřebné. Poté, co se začaly objevovat plechovky Semtexu s výrobcem Kofola už tohle nikdo nečekal, ale KONEČNĚ to přišlo!
Jak vidíte na přiložené trojité fotografii, Kofola na plechovce změnila úplně vše do posledního detailu. Design, který se za 16 let existence téměř nezměnil, je najednou úplně jiný a podle mě je to jedině dobře! Semtex potřeboval oživení a toho se mu dostalo v podobě plechovky s černým vrškem a červeným trhátkem. Kompletně černá plechovka s doplňky vypadá opravdu majestátně a povedeně. Vpředu je předělané logo rozmazané od výbuchu, na boku dříve moc nepoužívaná zkratka SX a vzadu potřebné informace.
Chuťově se Semtex změnil již dříve, nová verze se nachází v každé plechovce, na které je výrobce Kofola. Absolutní konec původnímu vzhledu dává také nahrazení nápisu „exclusive energy drink“ novým „explosive energy“ (explozivní energie). První plechovky byly stočené v březnu, takže se nemusíte honit do krámů. Třeba se mezitím spustí prodej nové 250ml plechovky a pozměněného Forte, kde by mohla naopak vládnout červená barva. A třeba Kofola překvapí ještě víc a přijde s něčím naprosto novým
3 zapomenuté Red Bully - Coffee, Cola a Fruit Punch

V posledních letech se Red Bull konečně rozhoupal a začal produkovat novinky. Dříve se vedle dlouhá léta prodávaného klasiku a verze bez cukru dala koupit ještě cola, která vlastně ani není energiťákem, ale naprosto přírodní čistou colou. Později se v Rakousku a letos také v Německu a Švýcarsku objevila trojice nových Red Bullů Red, Blue a Silver Edition. Brusinková příchuť se původně jen testovala a po úspěchu se k ní přidala také borůvková a limetková verze, ale ani tato trojice není tím prvním, co RB testoval…
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz představil v roce 2009 trojici novinek: Energy Coffee (ledová káva), Energy Cola (příchuť Coly) a Energy Fruit Punch (ovocná směs). Novinky se měly objevit na rakouském trhu ke konci roku 2009, místo toho se po nich slehla zem. Podle některých informací se prodávaly jen v Red Bull kavárně v Hangáru 7, o kterém si povíme jindy a já také doufám, že jej v létě navštívím. Tyto 3 plechovky má ve sbírce opravdu jen pár sběratelů a mohou říci, že vlastní něco opravdu výjimečného.
Tisková mluvčí Christina Sponer v létě 2009 prohlásila: „Náš šuplík je plný nápadů“ a měla pravdu. Trojice novinek v zajímavých napůl říznutých plechovkách zbarvených do barvy dané chuti se sice neujala, ale o pár měsíců později se již testoval Red Edition. Z původní neprodávané trojice zaujala nejvíce „nová“ Cola, jenž je konečně energy drinkem. Energy Cola měla chutnat více jako CocaCola a zároveň pro ní měla být výzvou. Místo toho se nikdy neobjevila a proto se stále prodává původní Red Bull Cola. Kdo ví, třeba se k této trojici nápadů někdy vrátí.
Powerking koupíte v síti drogérií Schlecker

O tom, že lze značku energetických nápojů Powerking zakoupit v síti drogérií Schlecker víte možná už dlouho. Přesto se mi na všech možných místech scházejí dotazy a tak než každému zvlášť odpovídat, napíši raději tento článek. Powerking energy drink se vyrábí v Holandsku, no původně byl určen pro Švédsko a Finsko a proto ho část lidí považuje za severský. Kdyby tomu tak bylo, chutnal by trochu jinak a nacházel by se v širší a nižší 330ml plechovce místo aktuální 250ml klasiky.
V ČR lze Powerking sehnat díky síti drogérií Schlecker, ve kterých se prodává už pěkných pár let. V nabídce je modrý Original, svétlemodrý Sugafree a bílou White Colu. Cena je celkem příznivá a při počtu 141 prodejen Schlecker se určitě někdy najde cesta při níž se pro ně budete moci zastavit. Pokud nevíte, kde se nachází nejbližší Schlecker, tak mrkněte na tento vyhledávač. Jen pro zajímavost: Zakladatel drogérií, Němec Anton Schlecker, složil největší část kapitálu potřebného pro vznik diskontních potravin Lidl.
Powerking Original a Sugarfree nenabízejí nic extra neobvyklého, vedle toho White Cola je snad jediná svého druhu. V překladu „bílá cola“ opravdu nechutná jako klasická cola. Naleznete v ní dost odlišností, ale to se nechte překvapit V zahraničí lze sehnat ještě verze Cranberry a Green Energy. Brusinky zná opět každý, druhý jmenovaný je ale podivným mixem „zelené energie“ v podání banánů, jablek, hrušek a bůhvíčeho ještě. Sehnat se dají například na Slovensku, kde jsou Powerkingy obecně lépe sehnatelné.
Superman Energy - Pro ty co chtějí být Supermanem!

Supermana znáte snad všichni, ale víte vůbec, že má svůj vlastní energetický nápoj? On jich má vlastně hned několik, jelikož jej může vyrábět v podstatě každý, kdo má jen trochu zájem a zaplatí potřebné licenční poplatky společnosti Warner Bros. Nás dnes bude zajímat ta verze, která se vyrábí a prodává v Německu s potenciálním zájmem o rozšíření do ČR. Třeba mu k tomu pomůže naše zhodnocení:
Test: Opravdu jsem nevěděl, co od jednoduché modré plechovky s logem Supermana očekávat. Mohl to být jen klasický energy drink využívající známé značky, ale naštěstí je to něco úplně jiného. Voní po zeleném jablku a dokonce tak chutná. Zelené jablko bývá kyselé, v supermanovi se naštěstí dostalo na vyvážený kompromis a tak není ani moc kyselý, ani moc sladký. Neočekávejte tutti-frutti, Superman chutná spíše jako dětské jablečné pitíčko s dochutí taurinu s tím rozdílem, že není přeslazené a nelepí. Povedená alternativa si zaslouží skóre 1-!
Superman Energy Drink hledá distributora pro Českou Republiku. Případní zájemci – kontakt zde.
English: I had no idea what i can expected from simple blue can with Superman logo. And i was surprised! Smell like a green apple, taste like apple baby juice. Juice is acidic and icky, but this energy drink is quite different! Superman offers a balanced compromise with no surplus sugar or acidity. This energy drink is good alternative. We hope that will be in CZ soon! Score: 1-!
Kdy bude Hell Strong Apple (a Red Grape) v ČR/SR?

Podle reakcí patří silnější Helly Strong mezi ty nejočekávanější novinky na československém trhu. Nový jablečný Hell Apple a jeho bratříček Hell Red Grape v edici Strong mají zvýšený obsah kofeinu (38mg/100ml namísto běžných 32mg) a od jejich představení jsem byl zavalen dotazy typu „Kdy konečně bude i u nás?“. Nejdříve jsem si nebyl jistý, jestli je to vůbec možné a jak se to vlastně má s tím maximálním limitem 32mg/100ml, ale teď konečně prozradím, kdy se k nám Strongy dostanou.
Hell Strong Apple lze již nyní zakoupit na Slovensku. Jedná se o testovací sérii, která vznikla spojením původní maďarské plechovky s přelepkou. O dalším osudu by měl rozhodnout právě zájem zákazníků, o ten bych se ale vůbec nebál. Pokud půjde vše dobře, tak se Hell Strong Apple i Hell Strong Red Grape objeví na obou trzích v průběhu měsíce května. Dá se očekávat, že Strong Red Grape časem nahradí původní Red Grape, který lze sehnat celkem lehce. Takže bratia – koukejte Apply kupovat, ať je tu máme taky
Zemřel tvůrce RedBullu + Vznik RB v kostce

Zakončení týdne bude o něco smutnější. Včera totiž zemřel Čaleo Júvitja, který vymyslel složení energetického nápoje Krating Daeng a to již v 70. letech minulého století. Že nevíte, proč ho spojujeme s celosvětově nejprodávanějším energy drinkem značky Red Bull? Krating Daeng je totiž v překladu do angličtiny právě Red Bull, v češtině Rudý Býk. Zesnulý Čaleo stojí nejen za chutí „evropského“ Red Bullu, on dokonce vlastnil celých 49% této rakouské společnosti vedené Dieterem Mateschitzem.
Psal se rok 1984 a celkem neznámý rakouský podnikatel byl právě na návštěvě Thajska, když ho zaujal nápoj dodávající energii, tedy původní Krating Daeng. Okamžitě se obrátil na místního výrobce, firmu již zmiňovaného Čaleo Júvitji, jelikož měl skvělý nápad – Chtěl mírně předělat recepturu nápoje a přenést jej do Evropy. Čaleo s jeho návrhem souhlasil, za propůjčené knowhow chtěl vlastnit 51% nově vzniklé společnosti. Mateschitz chtěl ale společnost vést a tak se rozhodli, že rozhodující 2% dostane Čaleův syn.
Vývoj energetického nápoje Red Bull přizpůsobeného chutím a požadavkům evropských konzumentů trval 3 roky a nakonec se změnil natolik, že má chuťově od původního Krating Daengu opravdu daleko. Během tohoto vývoje vznikly také slogany „Red Bull revitalizuje tělo i mysl“ a „Red Bull vám dává křídla“. Trvalo to několik let, ale jeden z prvních evropských energy drinků si nakonec vydobil pozici, ze které těží až dodnes. Jen díky tehdejšímu prvenství si drží status celosvětově nejprodávanějšího ED.
Právě díky celosvětovým úspěchům a 49% podílu se z Čaleo Júvitji stal jeden z nejbohatších Thajců, jeho jmění převyšovalo 100 miliard korun! Ani peníze, se kterými na rozdíl od Mateschitze „neplýtval“, však nezastaví věk. A tak v sobotu 17. března 2012 zemřel přirozenou smrtí ve věku krásných 89 let. Článek o vzniku Red Bullu jsme chtěli napsat již dlouhou dobu, ve světle těchto událostí k tomu byla správná příležitost, jelikož bez něj by dnes neexistovaly energiťáky takové, jaké je známe. Čest jeho památce.
Nové Monstery v ČR - Kdy a jaké?

Čtenáři vyžádaný článek sice možná bude pár nejmenovaným jedincům vadit, ale Energy-Drinks.cz je médium využívající svobodu slova, takže se nebudeme ničemu vyhýbat. Následující informace musíme označit za spekulativní a to i přesto, že se k nám donesly z různých zdrojů nezávisle na sobě. Přeberte si to jak chcete, my jen nemůžeme říci slovo „oficiální“ Před 2 roky se objevil Monster Energy Drink v ČR, zhruba před rokem se přidal Khaos a novinky budou také letos…
V ČR se na rozdíl od zahraničí zatím nic moc neděje, ale nezoufejte, ono se to brzy změní. V anketě na FB stránce Energetické nápoje jste odhlasovali, že nejvíce chcete Monster Assault. Na druhém místě se objevila jakákoli Java a na třetím byl Rehab. Monster v Evropě prý jede na východní a západní část, které se mezi sebou nemají ovlivňovat. ČR/SR/HU… patří do té východní, ale Německo, Anglie apod. do západní. Střed Evropy má však podobné chutě a požadavky, zcela odlišný výběr by tedy nedával smysl.
Podle informací z několika stran, které ale vznikly také komentáři MAT CZ, by zhruba v květnu / červnu mělo dojít k započetí prodeje až 3 nových příchutí energetického nápoje Monster. Tomu se dá celkem věřit, protože v zahraničí se děje dost, Big Shock! má mnohem větší nabídku a své chystá také český Rockstar. Loni a předloni se v průběhu jara objevily novinky (loni Khaos, předloni příchod do ČR) a letos tomu podle všeho nebude jinak. Kdy už tedy víme, ale co ten zbytek?
„Až 3 nové Monstery“ – Snaha o dohnání konkurence bude bezpředmětná, když se to neudělá pořádně. 1 nová příchuť jako loni by nedávala smysl. Jenže před rokem podle všeho nebylo o moc víc možností. To letos už minimálně existují 500ml verze Assaultu, Rehabů (všech 4), Absolutely Zero a Mixxdu. V ČR bych neočekával Javy, takový Mixxd bych ani raději nechtěl, ale kdo ví. Smysl nedává ani Absolutely Zero, který je jen vylepšeným Lo-Carbem. Jenže AZ nedával smysl ani v zahraničí…
Podle našich informací jste v hlasování nebyli daleko a otevřené dveře dokořán má colový Assault a žlutý limonádovo-čajový Rehab, který se před pár dny dokonce objevil ve Španělsku a Švédsku. O třetí novince nemáme žádnou zprávu. Nejlepší by bylo něco pro Evropu úplně nového, ale v to bych moc nedoufal. Tak jako tak, naše informační sítě jsou rozhozené a budeme informovat hned, jak budeme vědět víc. Na takový Rehab si však klidně vsadíme u sázkové kanceláře
Ve zkratce: Až 3 novinky na Květen / Červen, očekává se žlutý Rehab, Assault a ještě něco!
Test: Sexergy - Je libo Kokos, Limetku nebo Broskev?

Sexergy jsme představili nedávno a to rovnou v testu, který jasně říkal, že je nabídnuté višňové pohlazení jednou z nejlepších příchutí energetických nápojů vůbec. O pár dní později se na nás nadšená německá společnost Fecundo Amare obrátila s informacemi ohledně trojice nových Sexergy a rovnou zaslala vzorky. Neotestovat bratříčky opravdu povedeného nápoje, to by byl hřích. Recenzi sice pozdržely zdravotní problémy, ale jakmile se vrátila chuť, tak jsem začal testovat. Nebudeme napínat, takhle to dopadlo:
Sexergy Coco Cherimoya – Kombinace kokosu s čeromojou, což je mimochodem tropické ovoce rostoucí ve vysokých nadmořských výškách v oblasti And. Chuť čeromoji popisuje každý úplně jinak – někomu připomíná jahodu, jinému zase banán, hrušku a ananas. Mě v tomto energy drinku a ve spojení s kokosem připomínal ananas, tedy spíše takovou tu ananasovou točenou hospodskou limonádu. Kokos jsem hledal marně, vůně je vykreslená tropickým ovocem a v chuti je cítit podkres bílých hroznů. Navíc se nemohu zbavit pocitu, že při každém loku chutnal trochu jinak. Zajímavá kombinace si odnáší skóre 2.
Sexergy Lemon Lime – Citrónově limetkový mix je v podstatě jediným z rodiny Sexergy, který už můžeme odněkud znát. Zálibu v této směsi mají především poláci tvrdící, že jde o příchuť Mojito. A právě to je zajímavé, protože Sexergy Lemon Lime si na drink alá mojito vůbec nehraje a přitom k němu má mnohem blíže, než polské patoky. Malinko lepivý a jemně sycený ED je cítit po citrusových plodech a mátě. Ve výborné nekyselé a slaďounké chuti převládá limetka nad citrónem. Pokud máte rádi mojíto, pak si tenhle drink zamilujete. Skóre 2
Sexergy Peach Tangerine – Verze kombinující broskev s mandarinkou jsem se bál nejvíce v očekávání nápoje podobného ledovým čajům. Naštěstí se mé tušení nepotvrdilo a překvapení bylo na světě. Po vůni byla cítit pouze mandarinka, ale po ochutnání se o slovo přihlásila také broskev. Obě chuti jsou v mírně se lepícím energiťáku zastoupeny zcela vyváženě a nabízí zajímavé osvěžení. Podle mého názoru se oranžová verze povedla nejméně. Celkově je ale jen na vás, jaké ovoce máte nejraději a podle toho si vyberete své Sexergy Skóre 2–
English: Later… damn, i have no more power. Where is my Sexergy?
Vodka Party Power - Klubový drink s vodkou

Značka Party Power před pár měsíci mizela z obchodů a její fanoušci se obávali konce. Místo toho se však vrátila, když se distribuce ujala firma MaxDrinks, která jej již dlouhá léta vyrábí. K návratu byly přidány také energy shoty a později exkluzivně pro Billu vyráběné Club Powery. Od Party Poweru to ale není vše a tak přichází další novinka v podobě Vodka Party Poweru, tedy mixu energetického nápoje s vodkou.
Vodka Power se vyrábí ve 250ml plechovce se sleeve fólií a obsahuje 5,5% vodky. Na rozdíl od svých bratříčků není určen pro prodej v supermarketu. K sehnání bude v klubech a barech, kde má nabídnout alternativu k obsluhou míchaným energy drinkům s vodkou. Jeho kvalita je pro nás zatím neznámá, pokud by ale dopadl alespoň tak jako Empire, tak by to nemuselo být vůbec špatné alkoholicko-energetické pití
Design je samozřejmě podobný dalším produktům značky Party Power. Bíločervené pozadí je však mírně rozdílné a rozhodně méně zajímavé. Obsah vodky prozrazuje jak samotný název, tak procentuální obsah alkoholu. Nákup Vodka Party Poweru bude nejjednodušší přímo v prodejně MaxDrinks v Kralupech nad Vltavou, jejíž přesnou polohu naleznete na naší mapě. Prohlédnutí přiloženého obrázku potisku prozradí také internetový e-shop, kde se Vodka Power již brzy objeví.
Hodnocení Big Shock! Cola - Gold s kolou chutná skvěle!

Novinku v podobě Big Shock! Cola jsme zcela exkluzivně představili teprve před 2 týdny a už máme tu možnost ji testovat. Nová příchuť leckoho překvapila natolik, až někteří jedinci začínali spekulovat nad tím, jestli to není jen nějaký náš výmysl. Do apríla času dost a hrát si ve Photoshopu s vytvářením plechovky a PET láhve, to by se mi opravdu nechtělo. Pojďme se tedy raději podívat, jak Cola chutná. Pomalu se totiž žene do distribuce a tak bude brzy jen o náhodě, kde a kdy na ni narazíte.
Plechovka Big Shock! Cola vypadá v reálu ještě lépe, než na obrázku. Červená barva sedí žlutému podkladu snad nejvíce ze všech a spojení příchuti Cola + cyklisty na Kole je opravdu povedené. Proto tu ale nejsme, nás zajímá co je uvnitř. Po otevření je cítit po klasické cole ve spojení s perlivým Goldem. Chuťově se dočkáte opravdu zajímavé kombinace BS! Gold s Colou, která je zastoupená v přiměřené míře a díky tomu je to, narozdíl od konkurentů, pořád více energy, než cola. Celkově je BS! Cola podařeným konkurentem i pro takové hráče, jako je (bude) Monster Assault, s nímž sdílí podobnost v jemném doplnění chuťe kapkou citrónu.
U BS! Cola, stejně jako při testování Lightu, vládl před otevřením jen strach z dalšího nápoje, který nebude stát za nic. Drinků s podobnou příchutí existuje několik a jen málokterý je pitelný. Za hodnocení Light verze jsem schytal „nadávky“. Lidé si totiž neuvědomovali, že jsem jej označil za jeden z nejlepších sugarfree drinků, což se samozřejmě nedává porovnávat s klasikou. Stejně dopadl také Big Shock! Cola – je skvělý, nejlepší ve své kategorii, ale na Originál nebo Gold prostě nemá. Osvěžila mě ale více, takže si ji rád vezmu v létě na KOLO
Evil - Energetický nápoj plný zla?

Peklo nebo Zlo? Hell známe už delší dobu a patří mezi ty lepší energy drinky. Jeho protivníkem je Evil, který pochází z Německa a sehnat lze také ve Francii, Turecku a Srbsku. Na první pohled nikterak extrémně propagovaný energetický nápoj nabízí designově celkem čistou černou plechovku plnou zla doplněnou o ďábelské rohy a úsměv. Nic víc na ní vlastně ani nenajdete, což je v tomto případě jen dobře. Pořád ale zůstává otázka, jak „zlý“ je jeho obsah…
Test: Otevření ďábelské plechovky bohužel neprovázelo nic neočekávaného. Nevyletěl na nás žádný čertík ani nic podobného, jen typický závan klasického tutti-frutti. Ochutnání už naštěstí dopadlo lépe, Evil totiž od standardu vybočuje zajímavou kyselosti v puse doprovázenou pocitem sladkosti v krku po samotném spolknutí. Zajímavé a neobvyklé, to sice ano, ale že by mě to přesvědčilo, to zas ne. Evil je rozhodně lepší, než kdejaký tutti-frutti energiťák, bohužel vás ani nijak nevytrhne. Skóre 2-
Hell - Whisky a Vodka končí + novinky pro ČR!

Hell je hodně oblíbený a není divu. Ještě před pár lety bylo sehnání alespoň klasického Hellu opravdu těžkým úkolem, ale dnes už je všemu jinak. Díky českému distributorovi a vlastním poznatkům víme, co nového se v ČR kolem energetického nápoje Hell děje. Nejdříve však musíme upozornit na to, že se alkoholové mixy Hell Vodka a Hell Whisky již nevyrábí. Pokud je tedy ještě nemáte ve sbírce, tak to budete mít opravdu těžké. V obchodech zbývá pár posledních kusů!
A přírůstky z rodiny Hell na domácím trhu? Hell Large (355ml) je v prodeji už nějaký ten pátek po platu v Makru, od 14.3 si pro něj budete moci zajít na benzínky OMV. Zajímavější je příchod ještě větší 500ml plechovky, která bude k od přelomu března a dubna v Makru a snad na ní narazíme i někde jinde. Navíc jsem včera zcela náhodně, konečně, narazil na Hell Sugarfree v novější verzi se stříbrnými pruhy místo stříbrného nápisu.
Pokud nevíte, kde Helly koupit, mrkněte se, zda nemáte poblíž potraviny Verner, které mají na Helly celý březen akci – 250 klasik a Red Grape za 14,90, 355ml za 15,90. Jen pro pořádek – v ČR aktuálně seženete Hell, Hell Sugarfree, Hell 355ml, Hell 500ml, Hell Red Grape a výprodejově také Hell Vodka a Hell Whisky. Za jakým účelem vlastně vznikl Hell New Generation a jestli se v ČR a SR někdy objeví Helly Strong, tedy silnější Red Grape, než se prodává třeba v Intersparu, a nový Apple, se dozvíte příště
Monster v Evropě: Všechny příchutě a 850ml plechovky?

Největším tématem na poli energetických nápojů v Evropě je v posledních dnech bezpochyby Monster. Hromada novinek, o kterých jsme samozřejmě také informovali, neutichá ani nyní. Na rozdíl od předchozích zaručených zpráv se nyní podíváme do vod spekulativních. Ty sice mají svůj zdroj přímo u výrobců, ale zatím nebyly potvrzeny, berme je tedy raději s rezervou. Přesto se jedná o tak zajímavé a z části pravděpodobné informace, že se o nich prostě musíme rozepsat.
První zpráva jistě udělá radost všem fanouškům Monsteru. Podle jistých zpráv je totiž v plánu rozšíření nabídky Monsterů v Evropě o všechny americké příchuti a to do konce roku 2012! Wow, super!? No, ne tak úplně. Pokud je tato informace pravdivá, tak má i svou druhou část. A ta říká, že v každé evropské zemi bude nějaký ten další Monster. Celkově po Evropě seženete všechny příchuti, ale ani v jedné zemi nebudou všechny, pokud vůbec větší část z nich. Nákup všech by tedy stále znamenal shánění se po EU. Spekulace se netýkají již nevyráběného Heavy Metalu, kulturně téměř čistě amerického DUBu a amerického Ripperu v podání M-80.
Nejen kompletní nabídka, ale také větší plechovky, to je zřejmě nový plán na poražení evropské konkurence. Podle některých informací by se již brzy měl v Anglii objevit Monster Assault v 850ml plechovce (některé zdroje tvrdí 805ml, ale takový „patvar“ to snad nebude) a následovat by měly i další. 850ml obsah se nepodařilo v nabídce výrobců plechovek najít a tak není jasné, jaký uzávěr by taková plechovka měla mít. Na výběr je klasické trhátko, twist víčko alá NoFear, nebo „termosku“. Jen aby to nakonec nebyla 850ml PET láhev, ta se totiž v UK již vyrábí. Tak jako tak, obě zprávy znějí skvěle a snad se již brzy potvrdí.
Test: Scallen - Bruselský vítěz o nejlepší chuť 2011

Po delší době se nám do ruky dostal nápoj, který na první pohled úplně nezaujme. Řeč je o rakouském energetickém nápoji Scallen, jenž se stal loni v květnu vítězem soutěže o nejlepší chuť. Bruselský mezinárodní institut pro chuť a kvalitu je nezávislou organizací skládající se z předních someliérů. V porotě zasedají ti nejzkušenější lidé ze 13 evropských kulinářských a someliérských společností. Test probíhá naslepo, takže nikdo nemůže říct „tohle je nejlepší“ jen proto, že vidí známou značku. Jak tedy chutná energiťák označený za ten nejchutnější?
Test: Hned na počátku mě zarazila vůně. Typický energy drink, říkám si… Chuť naštěstí byla naprosto jinde a já hodně rychle pochopil, proč asi mohl být označen za ten nejlepší. Scallen je sice zpočátku typickým tutti-frutti drinkem, jenže jeho celková chuť je dotažena do dokonalosti. Stejně jako většina rakouských ED těží především z přísně kontrolované alpské vody, která mu dává důležitý základ. Slabé tutti-frutti přebíjí celkově výborná, mírně sycená, trošičku kyselá, přiměřeně sladká a jedinečně vyvážená chuť. Popravdě to ani nedokáži pořádně popsat. Scallen Power Energy Drink prostě využívá základ všech energy drinků a dotahuje ho k dokonalosti! Skóre: 1*
Scallen hledá vhodného partnera pro distribuci Scallen Power Energy Drink v České republice!
English: I smell typical energy drink. What? This is the drink with Superior taste award? Ok, i didn't taste them yet. Wait a minute… WOW. This is really good drink, which is based on typical tutti-frutti taste, but with extraordinary recipe! This drink has excelent, slightly carbonated, a bit acidic, moderately sweet and uniquely balanced taste. Scallen Power Energy Drink used the basis of all energy drinks, but the taste is tuned to perfection. Score: 1*
Monster M-80 v ČR nebude, je to USA verze Ripperu!

Dnes si po delší době musíme vyjasnit něco z celé řady mýtů, polopravd a omylů. Během očekávání nových Monsterů na českém trhu vznikají celé řady diskuzí, ve kterých lidé tipují nebo doufají v příchod dané příchuti. Úplně mimo jsou ovšem ti, kdož očekávají přírůstek v podobě Monsteru M-80. Proč? Protože se u nás M-80 v podstatě prodává od samotného příchodu této značky, jen pod názvem Ripper! Zjednodušeně řečeno, M-80 je USA 473ml a Ripper evropská 500ml verze. Pro odborníky a hnidopichy je tu však rozdílů ještě víc.
M-80 je samozřejmě oním původním nápojem, ze kterého později vznikl Ripper. Originál obsahuje celých „80% juice“, tedy ovocné šťávy (jablko, maracuja, ananas, guáva) z koncentrátu. Už někdo prokoukl kam tohle míří? Možná jste si všimli, jaký obsah džusu má náš Ripper. Je to totiž „pouhých“ 50% a to je v podstatě jediný rozdíl mezi Ripperem a M-80. Nedávno jsem měl oba otevřené vedle sebe. Po vůni nic nepoznáte, chuťově jen opravdový fanšmekr pocítí rozdíl většího procenta džusové složky. Víc džusu, lepší chuť, alespoň podle mě a Thomase, ale s Ripperem si bohatě vystačíme.
A to byla story o tom, jak nesmyslné je chtít M-80 v ČR My přeci chceme úplně novou příchuť!
Hot Kiss Love Drink - Žhavý polibek se zajímavou chutí

Hot Kiss Love Drink je technicky vzato dalším z řady nápojů, které nejsou přímo energetickým nápojem a to nejen kvůli neobvyklé chuti, ale také díky názvu Love drink potažmo Stimulation drink. Nápoj dodává energii trochu jiného charakteru, má totiž podporovat chuť k lásce Obsahuje ale kofein v maximální hodnotě 32mg/100ml, výtažek z guarany a trochu ženšenu, takže to složením pořád je energy drink. Ba co víc, Hot Kiss aktuálně shání distributora pro ČR, tak proč si ho nepředstavit!
Test: Hot Kiss Love Drink se vyrábí ve dvou barevných a chuťových verzích se stejným designem, který je z jedné strany doplněn o QR kód. Černá plechovka obsahuje nápoj s příchutí amareny, tedy třešně. V bílém od pohledu zajímavějším plechu nalezneme naopak jahody. V obou verzích s podobným složením nalezneme je na pozadí lehce cítit schizandra a bezinka, chuťově však převládá třešeň potažmo jahoda. Black Edition i White Edition tedy chutnají v základu podobně a až daná příchuť je od sebe lehce odlišuje.
Ve „sladkém polibku“ není taurin a proto nepřipomíná žádný typický energy drink. Obě edice naopak chutnají spíše jako sladké dětské pitíčka s dodatečnou hromadou energie, což odpovídá zvolenému názvu. Kdo takové pití rád, ten si Hot Kiss zamiluje. Já to moc nemusím, proto (nebo přesto?) je výsledné skóre 2- . Doufám ale, že se najde distributor, který by měl zájem o prodej tohoto drinku v ČR/SR. Podobných nápojů je u nás žalostně málo, zájemců o ně naopak hromady. A lásky není nikdy dost.
Speciální Burn pro Winter X-Games Europe 2012!

X-Games, ať už zimní či letní, asi dost dobře znáte. Po hypu v USA se postupně dostaly do celého světa a tak se konají také X-Games Europe a X-Games Asia. V Americe je nejvíce vidět Monster, zatímco při evropském klání se propaguje Burn. Ano, právě ta značka, která je v ČR celkem nevýrazná. Vedle malého klasiku nabízí leda Tropical v plastu, jenž chutná hůře, jak jeho polský bratříček v plechu. V okolních státech je na tom Burn prostě lépe, ale o tom budeme psát jindy. Teď vám představíme jednu z mnoha existujících speciálních edicí.
Burn Winter X-Games 2012 Édition Spéciale lze aktuálně sehnat ve Francii, kde se také zimní X-Games konají a to v termínu 14. – 16. března. Pokud se čistě náhodou zrovna do Francie nebo přímo na X-Games v Tignes chystáte, tak si nezapomeňte sehnat tento exkluzivní kousek. Nejde totiž jen o nějaké malé změny – Édition Spéciale nabízí exkluzivně přepracované logo plamene do stylu X-Games na přední straně a logo podniku s informacemi na straně zadní. Modrá barva „zimních x her“ navíc nahrazuje typickou červenou.
485 ml plechovka s uzavíratelným víčkem obsahuje klasický Burn Intense, což je přepracovaná (a chutnější) verze původního receptu, který se prodává už jen v pár zemích včetně ČR a SR. Nápoj tedy nebude nikterak výjimečný, ale ten plech, to je prostě nádhera. Pořiďte si k tomu Burn Day a o nové chutě budete mít postaráno A pokud máte místo do Francie cestu do Polska, tak si můžete koupit 250ml Burn s reklamou na koncert Davida Guetty. Podobnu reklamu mají také v Beneluxu, jenže tam zvolili místo potisku trapnou nálepku.
Volt Power Cola - Skvělá Cola s přírodním kofeinem

Po představení novinky v podobě Big Shock! Coly se musíme poohlédnout po jeho případných soupeřích. V ČR lze celkem lehce sehnat kolové energy drinky od značek MadCroc, S-Budget, X No Commerce, Take Off, Red Bull a možná nějaké další. Dle mého názoru není ani jeden z nich nikterak zázračný. Nejznámější zástupce, Red Bull Cola, vlastně ani neobsahuje nic, co by z normální Coly dělalo energy drink. Společný mají kofein a jinak nic. A přesně taková je také Volt Power Cola, kterou seženete v Německu.
Test: Volt Power Cola ze sebe, na rozdíl od RB, nemá šanci dělat energetický nápoj a také rovnou hlásá, že je „dobrou alternativou k energy drinkům“. Obsahuje stejné množství přírodního kofeinu, tedy 32mg/100ml, a dodává pěkné množství energie, ale ED to prostě není. Po pohledu na „baterkovou“ plechovku s bleskem bychom měli názor přehodnotit… Ne není to energiťák, jen tak vypadá A chuťově? Wow! Čistá chuť Coly s přírodním kofeinem chutná prostě skvěle. Piji jen CocaColu nebo hodně dobře vychlazenou Pepsi, žádné náhražky u mě nemají šanci na úspěch. Až na Volt Power Colu! Ta u mě vyhrála na plné čáře, ta chuť, ta vášeň… musel jsem otevřít další! Jedna plechovka se mi vylila a já přišel o další požitek, sakra! Miluji ji! Není to energy drink, ale skóruje na plné čáře – 1*!!!
English: Volt Power Cola isn't an energy drink, but just their „Good alternative“ if you want some caffeine (and power . 500ml can looks really great and still reminds energy drink. Volt is pure cola with natural caffeine (320mg/l) and it's soooo good! I can drink just the CocaCola or ice Pepsi and nothing else, but the Volt Power Cola receives an exception. I love this non-sticky drink and I need another one! I was really upset when I broke last can, because I lost few minutes of pleasure and passion! Not an energy drink? Nevermind! Score: 1*!!!
P6 Energy Drink - Kopie Ripperu nebo ne?

P6 Energy Drink je v sousedním Německu celkem známý a také dost lehce sehnatelný. Vrátit se z nákupů za hranicemi bez něj bych považoval za neúspěch. Proto je potřeba posoudit, co je P6 vlastně zač. Ani strejda Google o něm neprozradí nějaké závratné informace, tenhle drink si totiž žije vlastním životem. Jak jednoduchý je samotný, a musím říct že velice povedený, design plechovky, tak strohá je i oficiální webstránka. Proč ne, tahle strategie má ve spojení s dobrou dostupností velkou šanci na úspěch. Jak P6 chutná?
Test: Barevné sladění plechovky napovídá, že se uvnitř schovává něco příchutí podobného nějakým těm citrusovým plodům. Vůně vše potvrzuje a začíná navozovat dojem podobnosti s Monsterem Ripper. P6 jej připomíná opravdu jen vůní, chuťově je zcela jinde, vůbec se nesnaží kopírovat a naopak jde vlastní cestou. Zajímavá a jemná chuť citrusů se nejvíce blíží pomerančovému nápoji. Mírně kyselý a lehce sycený energiťák je zajímavou alternativou, kterou stojí za to ochutnat.
Skóre: 2–
Nádherný spot na P6 aneb „Co byste pro P6 a pohled na nádhernou slečnu neudělali“
English: P6 reminded us the Monster Ripper, but this is quite different drink, just with a similar citrus smell. Interesting and subtle citrus flavor has close to oranges. Slightly acidic and lightly carbonated P6 energy drink is an interesting alternative. You must a try them on your own – Someone love, other hates. My opinion? Better then classic tutti frutti drink Score: 2–
NOS nově v příchutích Charged Lime a El. Cherry

NOS se ve velkém prodává pouze v USA a Kanadě, ale s trochou šikovnosti jej seženete také v Evropě. Slovensko má vlastní e-shop, Češi musí vzít zavděk vstřícným německým sousedům, od kterých ani nevyjdou nikterak draze (ptejte se strejdy Googla). V Americe se prodává 5 příchutí a všechny lze v našich končinách sehnat. Co už se bude shánět hůře jsou aktuálně limitované edice dvou nových příchutí, které se prodávají pouze v Kanadě. Komu nejde o plech, ten z nových verzí moc nadšený nebude.
NOS Charged Lime a Electric Cherry jsou totiž bez cukru a dle veřejných reakcí to moc dobrá volba není. Sugarfree drinky jsou sice na vzestupu, ale čeho je moc… Příchuť „nabité limetky“ a „elektrické třešně / višně“ v podání NOS Energy Drinku jsou tak vlastně jen sugarfree alternativou posledních amerických příchutí Charged Citrus a Loaded Cherry, které Kanaďané očekávali. Poslední dobou si z nich američané dělají laboratorní krysy, vedle Nosů nedávno testovali také Rockstar IceD.
Na druhou stranu – kdo by si stěžoval na to, že jim furt cpou nové příchutě a to dřív, než jsou v USA ? Asi nikdo… A kdo ví, třeba oba zmiňované sugarfree NOSy nebudou až tak špatné. Já vyzkoušel všech pět příchutí, tedy Original, Sugarfree, Grape, Loaded Cherry a Charged Citrus, což mě donutilo k označení značky NOS za jednu z nejlepších co se týká vyrovnanosti jednotlivých produktů. Nezklamala ani klasická verze bez cukru, tak proč by měly být ochucené subverze propadákem. No, snad se to někdy dozvíme…
Amp Energy Drink mění vzhled u všech 7 příchutí

Energetický nápoj AMP je za velkou louží opravdu oblíbený ať už kvůli svému povedenému designu, chuti nebo celé řadě speciálních plechovek. Těch vznikly v minulosti již desítky, většinou s úspěšnými sportovci, se kterými Amp spolupracuje. U sběratelů v ČR se Amp také objevuje, ale jen v základních verzích, jelikož sehnat třeba tu se závodníkem Nascar není jednoduché ani v USA. Většina příznivců teď možná bude zklamána, protože Amp Energy Drink před pár dny zcela změnil svou obchodní strategii. Staré plechovky vypadaly takto:
První a nejlépe rozpoznatelný bod všech změn se týkal kompletního redesignu plechovek ve všech verzích. Odůvodněním je fakt, že vznikaly další a další verze aniž by existovalo nějaké jasné rozlišení. Vznikla tedy trojice sérií Boost, Active a Focus, pod které teprve spadají jednotlivé příchutě. Narozdíl od konkurenčních nápojů vypadají všechny verze pořád jak z jedné řady, pouze jsou odlišeni názvem dané série. Podle mě krok z bláta do louže… Jak se to projevilo na plechovkách můžete posoudit sami:
Čtveřice energetických nápojů Amp Boost v příchutích original, sugarfree, grape a cherry představuje původní filozofii ED s obsahem kofeinu a b-vitamínů. Dvojice ze série Active se svou filozofií blíží Rehabu a Recovery a nabízí dvě citronády obsahující kofeinu a typické elektrolyty. Focus Amp existuje zatím jen jediný se směsí bobulovitých plodů s kofeinem, theaninem a cholinem, jenž podporují soustředění (focus). S novými vzhledy jsme přišli názvy jako byl Overdrive, Traction, Elevate, Relaunch…
Jsou hezčí staré nebo nové verze?
Test: Doping +C - Kysele nevyužitý potenciál

Mezi nespočetnou hromadou energetických nápojů se skrývá pár značek, které vznikly se zajímavým nápadem. Fakeer má super láhev, Cocaine a Koks nabízí „drogy bez drog“ a Doping +C zase … no však víte, „doping“. Zajímavá zelenobílá plechovka má připomínat tablety, červená linka zase srdeční aktivitu. Představa dobra a musím říci, že takhle v krámě by předčila ostatní energiťáky, tedy pokud by nebyla jen polepená nálepkou jako ty nejlevnější reklamní drinky, což nás moc nepřesvědčilo :(
Test: O nějaký ten doping projevil vedle mě zájem také Thomas, názor obou byl ale zcela totožný. Doping +C na nás vytasil zcela typickou vůni bez čehokoli nového. Také chuťově jsme neobjevili žádné úlety a tak jsme po vypití marně přemýšleli, co nám vlastně tento nápoj přinesl. Nakonec jsme došli k závěru, že vůbec nic… Klasická tutti-frutti chuť se liší pouze v trošičku zajímavé kyselé pachuti, která se projeví až po polknutí. Ze zajímavého nápadu je bohužel jen další tuctový drink, jakých je v ČR dost. Proto neuškodí, když si jej němci nechají pro sebe.
Skóre: 3-
English: Doping +C is just another typical tutti-frutti energy drink. The only difference is acid aftertaste. Good ideas as Doping, Cocaine etc. need more than that. We have hundreds similar energy drinks in Czech Republic. Sorry, but we don't need another one… Score: 3-
Rockstar Relax a IceD - Relaxační drink a energy čaj

Rockstar IceD byl představen před nedávnem, když se „utajeně“ testoval v Kanadě. Hlavním cílem je ale USA, kde se začal prodávat 1. března 2012. Při vypuštění do prodeje byl sledován svým bratříčkem, zcela novým Rockstarem Relax. Obě novinky mají zajímavý design. IceD jede klasické vlně, přesto z něj zlatá barva s odlišným podnadpisem dělají luxusní plech. Relax naopak zcela vybočuje z čehokoli, co jsme kdy od Rockstaru viděli. Možná je to tím, že je zcela jiný také jeho obsah.
IceD jede tak trochu na vlně Rehabů. Kombinace Energy + Tea s pro ledové čaje celkem obvyklou broskvovou příchutí vypadá zajímavě. Co od něj očekávat? Já bych tipoval broskvové nesteačko s trochou té přidané energie. Více o IceD v tomto článku.
Relax vypadá mnohem zajímavěji, nakonec to vlastně ani není energy drink, jakožto relaxation drink a dokonce neobsahuje žádný kofein a cukr. Relaxační nápoj obsahuje uklidňující směs bylin (heřmánek, mučenka, čaj…). Nebojte se žádné ujeté příchuti, ta totiž slibuje tropickou guavu podobnou té, kterou známe z Rockstaru Guava. Cílem tohoto nápoje je nabídnout stylové uklidnění po nějaké náročné aktivitě. Chill Out with RR Relax!