Monster Khaos na českém trhu!

Dlouho očekávaná věc, kterou jsem na facebooku předesílal již dlouhé týdny, se konečně stala skutečností! Monster Khaos se v červnu objevil na českém trhu jako očekávaná reakce na příchod značky Rockstar a džusových verzí BigShocku. K dostání by měl být postupně všude tam, kde maji ostatní Monstery a to ve stejné cenové relaci.


Prozatím je v ČR k dispozici dovezená Švédská verze Khaosu s českým přelepem. Úlet je to pro oficiální dovoz největší, ale česká verze plechovky existuje a objevuje se i na propagačních materiálech. Švédové totiž měnili hodnotu vratné zálohy za plechovku (ano, tohle v severských státech opravdu funguje) a zřejmě se těch plechovek potřebovali zbavit.

Jen je tak trochu škoda, že mi tím dovozem udělala Coca Cola z oblíbeného občas dovezeného nápoje tak trochu limonádku co mohu sehnat na každém rohu. Teď abych si dovážel Assaulta:)


 

Mixxed up Fire & Ice od pondělí v LIDLu!

Dle nejnovějšího letáku sítě prodejen LIDL bude od pondělí 11.7 v prodeji limitovaná edice starých známých energy drinků Mixxed Up a to rovnou v akci! Za cenu 9 Kč se dočkáme dvou zajímavých příchutí s příznačnými názvy Fire a Ice.


Díky lepšímu obrázku z rakouského letáku jsme zjistili následující informace:
Fire: červená kombinace chilli a brusinek vyvolávající ohnivý pocit v puse.
Ice: „bílá“ kombinace (odhad) mentolu a limetky s výrazným ochlazujícím efektem.


Limitky spadají do letákové akce, takže musí být k dispozici v každém českém Lidlu. Podle našich informací jich bylo vyrobeno více, než jaký je odhadovaný zájem během zmiňované akce.


 

Kofola koupila společnost Pinelli, výrobce Semtexu

Pinelli je ryze česká firma, kterou založili podnikatelé Milan Vik a Stanislav Hruška v roce 1993. O dva roky později firma uvedla na trh značku Semtex, která má stabilní pozici na českém trhu. S desetiprocentním podílem mu patří pomyslné druhé místo v segmentu energetických nápojů.


Kofole patří na trhu nealkoholických nápojů v České republice celkově třetí místo. Mezi její silné stránky patří budování lokálních značek, které úspěšně konkurují globálním hráčům. Kofola již v minulosti realizovala několik zajímavých akvizic, v poslední době to byla například legendární značka Vinea. Má tak všechny předpoklady k tomu, aby využila potenciál značky Semtex a zúročila ho také na trhu energetických nápojů.


„Provedená akvizice plně zapadá do naší strategie. Značky společnosti Pinelli jsou na trhu úspěšné, mají bohatou historii a vhodně rozšíří naše portfolio. V neposlední řadě se jedná o zdravou společnost,“ říká Jaroslav Barták, generální ředitel společnosti Kofola, a dodává: „Věříme, že v tomto segmentu je velký prostor pro lokálního hráče. Z takové pozice totiž kdysi startovala i samotná Kofola.“


„Předpokládáme další růst spotřeby energetických nápojů v České republice. Spotřeba za rok 2010 se pohybuje na úrovni 2 litrů na osobu, to je zhruba pětkrát méně než v sousedním Rakousku,“ říká Jiří Vlasák ze společnosti Kofola, který byl pověřen řízením projektu. „Máme za sebou dlouhou a úspěšnou cestu, jako první jsme v roce 1995 otevřeli kategorii energetických nápojů,“ říká jeden ze spolumajitelů společnosti Pinelli Stanislav Hruška a pokračuje: „Chceme, aby hodnota našich značek nadále rostla, proto jsme hledali strategického partnera se silným distribučním zázemím. Osobně mám radost, že Semtex bude nadále rozvíjen tradičním domácím výrobcem nealkoholických nápojů Kofola.“


Prvním krokem po převzetí bude rozšíření distribuční sítě a postupná realizace vize Kofoly v segmentu energetických nápojů. Cena transakce nebude na základě dohody smluvních stran zveřejněna.

 

Monster Energy konečně v ČR!

Jeden z nejlepších energy drinků a jednička na americkém trhu Monster Energy se konečně objevil v ČR. Ne že by se dřív nedal sehnat, ale bylo to celkem obtížné a drahé. Mě moje první plechovky od Monsterů vyšly na 144kč/ks! Žádná sranda, sehnatelnost téměř nulová. Objevovaly se tu jak evropské 500ml verze tak i americké 473ml originály s barevným víčkem. Nic víc se nedělo a výrobce neměl o expanzi do čech vůbec zájem.


Jenže jednoho dne se začalo poptávat více a více lidí a tak se objevovilo hejno malých soukromníků, kteří vesměs nasadili laťku na + – 79kč za evropské verze dovezené tu z anglie, tu ze švédska… I bez velké propagace to šlo na dračku a leckdo pochopil, že by to stálo za to. Bohužel (bohudík?) ani objednávka 500 000ks nebyla pro výrobce dostatečná. Na začátku tohoto roku se ovšem začalo hýbat, ale stále se neobjevoval ten správný distributor s potřebným kapitálem a slibem o odbytu, který by výrobce akceptoval.


Dlouho se mluvilo o Coca Cole, ale ta má svůj předražený Burn a o Monster nulový zájem. Dnes už nikdo nezjistí kdy a proč se tento názor změnil. Tak jako tak přišel souhlas až od mateřské společnosti a Coca Cola se stala oficiálním distributorem energy drinků Monster pro ČR ale i SR! 500ml evropské verze v počeštěných plechovkách bez barevných víček (ty totiž patří jen na americké 473ml originály) se začaly od 3.5.2010 objevovat na pultech snad všech velkých řetězců i malých krámků na vesnici. Prostě tam kam jezdí Coca Cola, je (nebo brzy bude) i Monster Energy.


Cena za výborný půllitrový energy drink je 35kč. Snad to není jen zaváděcí cena pro nalákání zákazníků, protože vedle big shocků a dalších kousků je to bomba nejen cenová, ale i chuťová. Oficiálně se distributor rozhodl dovážet 3 verze – originální zelený, modrý lo-carb (obdoba těch hnusných bez cukru) a žlutý Ripper jenž vzniká smícháním s 50% pomerančovým džusem. Právě Rippera jsem nikdy předtím neochutnal a musím říci, že je výborný. Žádná šíleně přeslazená břečka jako Rockstar.


Navíc je tu i speciální verze Monster Energy Export pro segment HORECA aneb HOspody, REstaurace, KAvárny. A co že je tato verze zač? Nic extra… jedná se o 0,25l, tedy klasickou malou, plechovku normálního zeleného Monstera. Její velikost odpovídá zájmu zákazníků HoReCa, kteří si jej říznou s nějakým tím alkoholem, což by při půlitru asi moc nešlo.


Podle oficiálních předpokladů se dá při očekávané povedené expanzi na trh počítat s dovozem dalších chutí. Tyto tři jsou totiž nejprodávanější v USA, ale hned po nich následuje bublinkový Assault, multivitamín (50% džusu) Khaos, explozivní (80%) M-80, grepový (30%) Mixxd a bláznivý Heavy Metal. Existují i další řady výrobků jako třeba ta s názvem Java Monster – míchano s čaji či různými druhy káv.


Uvidíme co z toho Coca Cola vytěží. Snad udrží nízké ceny, protože pak bude prodejnost hodně vysoká!